14 Ağustos 2015 Cuma

Sıcak ve Ortaca pazarı

Merhaba,

Dün gece, Ortaca , Cuma pazarına gidelim erken kalkalım diye yattık. Eh saat 09.0 da kalkınca oraya varışımız 9.30 u buldu tabi. Sabah serinliğ dersiniz değil mi, ne gezer, favori hatunumuzdan aldığımız gözlemeleri yerken boncuk boncuk terliyorduk. Ben kıymalı, Ada patatesli yedi. Yanın da ayran ve zeytin. Zeytin süperdi, süper. Haftaya kesin alacağım üç - beş kilo. Zeytin siyah ama çekirdekleri açık renk, en bi bayıldığımdan.

Ada kız alışkanlıklarına çok bağlı, Çağrı da herzaman pilav üstü kuru, gözleme de hep patatesli. Çağrı lokantasında artık beni pilav üstü yiyen kızın annesi olarak tanıyorlar. Geçenlerde hesapla birlikte bir de not aldım Zuhal den. Gülücük yüze eşlik eden afiyet olsun mesajı. Ne güzel. 

Pek bir şenlikliydi Pazar bu hafta, giderken Ada ya e hadi otur arabaya nasıl olsa boş dedim. Bn bebk değilim oturmam dedi. Utanarak çevresine bakıyor o arada. İkinci soruşum da, utanma istiyorsan otur dedim, ikiletmedi bu sefer. 

Yolda taa uzaktan, aradan bir dükkanda t shirt görmüş, uygundu fiyatı aldık, tabi Ada ya elbise oldu.
Gerçi ben Elsa dan, Frozen dan kusmak üzereyim ama olsun.





Aslında pazara girince önce sebze, meyve alışverişini yapmamız lazım ama kuruyemişçi standından uzak kalamıyoruz ki. Gittik paraları bayıldık. Menşei Denizli, ve çok güzel. Çekirdeği çiğ alıp, Yaz mvsiminde güneşte, Kış ın ise fırında hatta bazan güneşte kavuruyoruz, süper oluyor. Tadım a selam yola devam.



Bir de dayanamadığım leblebi  var, çocukluğumdan beri severim o kokuyu ama biliyormusunuz ben hiç sıcak yiyemem leblebiyi ama bazan leb demeden lebleyi anlarım. 



Kurutmalık biber, ve yaklaşık 15 kg domates aldım Kışlık hazırlıklar için, fakat eve gelince bir baş ağrısı peydahlandı, sanırım sıcak dokundu. Arabaya döndüğümüz de derece 37 gösteriyordu ve saat henüz 10.30 du.

Ve eve geldik ohhh evim evim güzel evim, en serin yer.

Kalın sağlıcakla
Bunalmış anne



Hiç yorum yok: