28 Ağustos 2015 Cuma

Makarnalı, köfteli rulo denemesi

Merhaba,

Merhaba,

Epeyi önce bir blog da gördüğüm. Cahide nin blog uydu galiba, makarnalı rulo köfteyi denemek istiyordum. Geçen markette fırın makarna görünce haydi alayım dedim ve yaklaşık bir hafta sonra da, sıcaktan terlerken ve az daha köftenin içine damlayacak kadar olmuşken yapıverdim.



Aksilik bu ya evde hiç yağlı kağıt, streç film v.s. kalmamaış. Mecburen daha önce kurabiye pişirdiğim yağlı kağıdı kullandım. Ama ilk başta çok sıkmadığım için ruloloarım biraz büyük oldu. Siz siz olun, ilk başta katladığınızda güzelce içeri doğru kıvırın.

Öncelikle yarım paket fırın makrnayı tuzlu suda 12 dk haşlayın ve süzgece alın.



Makarna haşlanırken ekmek katmadığınız köftenizi hazırlayın. Klasik tarif, soğan, baharatlar, maydanoz.
Eti, yağlı kağıt yada streç filmin üstüne yayabildiğiniz kadar yayın. Makarnalarınız uzun ona göre.



Makarnaları tek tek, kıymanın üstüne dizin.



Sonrada rulo yaparak fırın tepsisine aktarın.




Fırına koymadn önce üzerine bir çorba kaşığı suyla açtığınız salçayı yada benim gibi domates rendesini boca edebilirsiniz.


Ben sıkı sarmadığım için bayağı zorlandım ve açılmalar oldu ama lezzet süper oldu.



200 derece de yaklaşık 20 dakikada pişiyor, çıkınca dilimleyip tabağa.

Afiyet olsun, yan Alman komşumuz, yanına da bir bardak rakı aldım dedi, eh ona da afiyet olsun. 
Çocuklar da bayılıyor bu yemeğe. Ada da keyifle yedi, birdahaki sefere ona dizdireceğim makarnayı.

Kalın sağlıcakla
Sudoku master anne








Hiç yorum yok: