10 Haziran 2015 Çarşamba

Kapari

Merhaba,

Geçen sene öğrendim bu bitkinin ne menem birşey olduğunu. Yine bir yürüyüşteydik, o herzaman yanından geçtiğim güzel çiçekli çalının "kapari" olduğunu söyledi Sonja. Aaa, ne şaşırdım. 



Çok severim ben " kapari" yi. Kısırla, ve deniz ürünleri ile süper olur. Pizza yada iyi gider.
Bak aklıma gelmişken " kısır " da özledim, yapayım. Kızım da bardakda yemeye bayılır " kısır" ı.

Geçen sene zamanını kaçırdım, Mayıs ortası Haziran başı, meyveler çiçeğe durmadan küçükken toplanmalı zira. Bu sene yine biraz geciktik ama dünkü yürüyüşte dağlardan Ellis ile birlikte topladık. Eylül ayında da salatalığa benzer meyvelerinide toplayıp turşu yapacağız. 

Bitkinin o bölümü içinde şu bilgiler var, karpuzcuk muş adı. İspany ve ,Kıbrıs ta çok yapılıp tüketiliyormuş. Bu sene de bizde tüketilecek inşallah 

Bitkinin özündeki rutin, kılcal damarlardaki kanamayı önlüyormuş. Hımm acaba varis e iyi geliyor diyebilirmiyiz!

Bitkinin hiçbir bölümü atılmıyormuş.nyaprakları, dalları, kökü. Boya yapımı v.s.

Yine başka bir bilgi; Hindistan da, kaparinin kök kabuğu,taze veya kurutulmuş olarak yüzyıllardır müshil, tonik, balgam söktürücü, solucan düşürücü, ağrı kesici olarak kullanılmakta. Romatizmal ağrıları olanlar, felç geçirenler, dalak büyümesi şikayeti olanlar şifayı kaparinin kök kabuklarında bulmuşlar.

www.mailce.com
Www.kapari.com da çok değerli bilgiler var.

Bitkinin yöresel adları da çok ilginç, burada  " gebere " diyorlar. Diğer yörelerde kedi tırnağı, karga kavunu,devedikeni, kepere, keper diyorlarmış.



Tüm diğer turşu sistemlerinde olduğu gibi % 20 lik tuzlu su " kapari" içinde yeterli oluyor. Sonrasında ise sirke. Benim ilk deneyişim, öncelikle ilk. Bir hafta hergün suyunu değiştirip acı suyundan kurtulacağım sonra tuzlu ve sirkeli suya koyacağım ve olalaalllalllaaaa.

Unutmadan, saplarını koparacağım turşu suyuna koymadan önce. Bilginize. 

Yararlı ise saymakla bitmes, potasyum, demir, protein ne ararsan var. Çok şifalı bir bitki.
Latincesi Capparaceae, daha doğrusu familya ismi böyleymiş.

Bir safada da şu bilgi vardı;


Kapari bitkisi nerelerde yetişir mucize bitki kaparinin faydaları


Peygamber efendimizin kapari bitkisi ile ilgili Hadisi şerifi:
İbni Abbas (r.a.) demiştir ki
“Ben benzi sararmış olarak peygamber aleyhisselamın yanına varmıştım”, “Ey İbni Abbas bu ne haldir” diye sordu. Bende “Basur hastalığı var dedim”,
“Küçük yaşta olmana rağmen öylemi, Gebereotunun çiçek tomurcuğunu alıp iyice döversin, sonra sulandırıp içersin” buyurdu.Bende aynen yaptım iyileştim.
Kaynak:Tıbbi-Nebevi cilt 1 sf.89
Önemli not, hiçbir kaynakta göremedim ama suyunu değiştiriken kaparilerin, ortalık ve elim leş gibi sigara kokuyor. Felaket böğğğğ..

Bana kolay gelsin.
Kalın sağlıcakla
Bitki cadısı anne

Hiç yorum yok: