27 Nisan 2015 Pazartesi

Akbük - Ören 30 km

Merhaba,

Kaçıncı gün bugün, bak karışıyor bile. e dünde internet falan yoktu. Böyle günlerde bir güne iki yazı olacak, günü yakalamak lazım yoksa anılar anılar üstüne biniyor ve detaylar unutuluveriyor. 


Evsahibimizin evinin önünde ki çadırımız. Yaşasın bugü bedavacıyız. Kahvaltı ve yolluğumuz da evsahibimizden. Kiraya dahil 😊


Su almaya ve malzeme almaya giden evsahibimiz bizi yolda yakaldı, e özçekimsiz olmazzz.




Bu sabah Akbük ten çıktık, sıkı bir yokuş ile nefessiz yokuş çıktık, of ama ne yokuş, arada düzlük yok bile. Hem kendimizle gurur duyduk, hem de nasıl olsa km miz bugün az diye koca bir mola verdik, tam iki saat. Ama haklı bir sebebimiz vardı; köy kahvesi kapalıydı çay yoktu. Önce evsahibimizin bizim için hazırladığı yolluğu gömdük, üstüne kuruyemiş v.s. Ve harika taze çay. Hep söylüyorum, böyle aktivite yapınca yediğiniz içtiğiniz şeyler extra lezzetli oluyor. 


Yerkesik te mürver bitkisi çokmuş. Bana yollar gözüktü, araba ile gelip toplamak lazım çiçekleri.
Hollanda da çok varmış Mürver. İlginç.

Akbük e tepeden bir daha baktık gerçekten çok güzel bir koy.



Yine yol üstünde su veya bakkal yok. Köy kahveleri kapalı, marketler bile kapalı. Biz kahvede otururken, üç bisikletçi geçti, bizi görmediler oysa onlara Ören den nerede kalabiliriz diye soracaktık. 


Kahve de namazı beklyen bir bey. Biz hep buralıydık kızım. Eskiyiz biz, Yunanlılarla birlikte yaşardık, savaşta onları bizden kopardılar, yaşayıp gidiyorduk dedi. Turnalı, çok güzel bir köy, temiz, bakımlı. Çok beğendik köyü. Biz oradayken resmi birileri de geldi, yol için epeyi bir tartıştılar.


Meyve vermeyen dut. Güzel gölge yapmıştı kahveye. Hava da çok güzeldi bugün. Akşamları serinliyor ama dışarıda rahatlıkla oturabiliniyor.

Yollar harika, trafik yok  denecek kadar az. Bisiklet ile gezerken isteyebileceğiniz her türlü manzara, yol kenarı nhirler, yol ortasında ağaçlar v.s

Tehlikeli mi sorusu aklınıza gelebilir. Ben bizim tecrübemizi aktarayım size. Dün, Akyaka - Akbük arasında ki virajlı yollarda, aynam olmasına rağmen arkadan gelen aracın kamyon olduğunu anlayamadım, yokuş iniyordum onun da etkisi olabilir.  Seslerden bir gariplik olduğunu anlayıp duurdum, zor durdum. Eğer bir metre sonra durmuş olsaydım, gerizekalı kamyonun altında kalacaktım. Maalesef şöför çok zor v dar aldı virajı. O yollarda o kadar hızlı gitmesi de anlaşılır değil, bir sonraki virajda da diğer arabayı felaket sıkıştırdı, kornalardan anladık.

Bugün ise, yüzde 10 luk yokuşu epeyi birsüre çıktıktan sonra yokuş aşağı hızla kaptırmışken yolda bir çukur, Allah tan frenli gidiyordum yine. Max hızımız 55 e çıkmış olan bir andı. Çukur farkedilmiyorda, tatlı bir çukur, sanırım uçtum diye aklımdan geçirdim, kollarımı ve bisikleti serbest bıraktım ve ön tekerler çok az havalandı ama umduğum gibi uçmadım. Hemen aynaya baktım, oh Cem de uçmadı. Oh. Maşallah.





Ve geldik Ören e, e burası deniz kenarı değilmiydi, şehir merkezine döndük. Tarihi eserler onların yanına yöresine yapılmış binalar ama düzenli, ama sakin, ama temiz. Internetten bulduğumuz Gli Camping kapalı ee nerede kalacağız şimdi diyip,ösahilde turlarken hop bir bisikletli güzel yüzlü bir bey ile karşılaştık. Meğer o bizim bugünkü meleğimizmiş. Ayhan bey, aldı bizi güzel bir parka getirdi, burada kalabilisiniz dedi, şaka yapıyor sandık, mevsim değil, evet evt kalabilirsiniz dedi.


İşte çadırı buraya kurduk, sol tarafımızda Atatürk büstü ve çocuk parkı var. Annemler burada bir Yaz kalabilirler mi, bayağı güzel ve güvenli biryer. Sahil ve deniz de süper. Temiz , bakımlı.



Ayhan bize, yemek yiyebileceğimiz yerleri de gösterdi. Oh. nezih sebze yemkleri yapan kısımda adec pide yiyiniz. 5 tl ye çorba içmeyiniz yada sebze ymği yemeyiniz.

Hesap, 27 tl 



Kalma ücreti yok.

Sahilde yürüdük, oturduk rahat koltuklu bir yerde. Termik santral varmış burada kömür kokuyormuş. Şimdi anlaşıldı bu güzel sahilin neden bukadar boş olduğu. 😭



Karya yürüyüş yolu da rota da, aslında Gökova körfezini çokgüzel görebileceğimiz toplam iki- üç saat yürüyüş planlıyorduk ama ben Cem in dizini unuttum tabi. Başka bahara, bu durumda yarın 60 km bizi bekler. Bakalım kahramanlarımızı neler bekler.



Kalın sağlıcakla
Hala gezen anne


1 yorum:

sarkaç dedi ki...

Anılar kaybolmasın. Okumak çok keyifli, izlemek de. Umarım bir gün bisiklet yollarımız olur da, güvenli seyehat edilebilir.