2 Mart 2015 Pazartesi

Kitap Klubu

Merhaba,

Yılllardır hayalim olan bir konuyu;  sevgili, yeni, Dalyan lı arkadaşlarım sayesinde gerçekleştirdim.
Çok teşekkür ederim.

Bir kitap klubüne girmek istemiştim yıllar yılı yada kendim kurabilsem keşke diyordum.
Şehirde olmadı bir türlü. Ya zaman uymadı, ya yer  ya da eknomik gücüm yoktu ve aslında para ödemek istemiyordum böylesine basit ve arkadaşlar arasında yapılabilecek bir organizasyon için.

Oyuncak müzesinde ve Suadiye de biryerde yapıldığını ve devam ettirildiğini de duydum.
Eh onların yolu açık olsun.

Şimdi yaşadığımız yerde,  Dalyan da arkadaşlara sordum, neden olmasın dediler, biraraya gelmek zor oldu ama oldu. 9 tatlı hanım, - biri benim :-) -  kitapları aldık, okuduk. Gerçi toplantı günü fire verdik ama yine de toplandık.  Victoria Hislop un Ada adlı romanını okuduk.

Idefix den 9 adet aynı kitaptan ısmarladım. Kapıya geldi. 50 Tl yi aştığı için kargo da ödemedik. Yaşasın.

Kitapların kokuları pek bir hoştu. Bilen bilir.

Diğer güncel kitapları anlatan bir dergi de çıktı içinden '' Sabit fikir''

Ada kız için de ne güzel bir anı, olay değil mi?

Koydum hepsini rafa, soğuk bir gündü. Bayağı soğuk bir gündü. Kitaplar bana ben kitaplara baktım. Sonra kurtlu ben, yüzümde bir gülümseme ile  haydi dağıtayım kitapları dedim ve giyinip, kitaplarıda bisiklet heybesine atarak, başladım dağıtıma.

Aaa bir baktım, yanımdan bir araba geçti, kitabı vereceğim arkadaşlarımdan biri. Hemen aradım, geri döndü.

Ve mutlu son.

Bir diğerini market alışverişinde yakaladım.

ve yine mutlu son.

Bir diğerinin dükkanında kendimi çektim.

Ve mutlu son.
Şimdi ikinci çocuğunun bakımını yapıyor, maşallah. Allah analı babalı büyütsün. Maşallah.

Bir diğeri evde yoktu, talimat üzerine balkonda ki tüpün üzerine bıraktım. E bir nevi mutlu son.

Bir diğeri yine evde yoktu. Kocasının eline tutturuverdim kitabı. Mutlu son.

Bir diğerini keyifte yakaladım, ohhh kahve kitap keyfi.

Mutlu son.

Bu kuzunun da evine gittim. Mutlu son.

Bir ay verdik kendimize okuyalım diye, sonra 15 gün okul tatili, herkes biryere dağıldı. Ve ancak dün toplaştık. Kitabı bitirmeyenlerde vardı ama yine de geldiler. Hatta kitabı okumayan iki hanım daha geldi. Biri kitabı alıp gitti. Ne güzel demekki merak ettirdik onu.

Susmadık ki hiç. Ama birdahaki sefere daha iyi hazırlanacağım.
Eh yavaş yavaş daha kaliteli ''kitap klubü''  toplantıları yaparız.
Aslında benim evde soba çıtırtısında yapmak istedim toplantıyı ama servis yaparken dağılabilirim diye vazgeçtim. O fikir de birdahaki sefere kalsın artık.

Hem belki Yaz mevsimine denk gelir, kanal kenarında yaparız.

Rana nın kafesini de yeni keşfettim. Gerçi devrediliyormuş ama olsun, kıyısından köşesinden tadını çıkarttık. İçecekler pek taze pek güzeldi. Pazar olmasına rağmen bizim için dükkanınıda açtı Rana hanım. Keşke imkanım olsa da ben devralsam. Ama daha erken değil mi, sonra yaşlanınca olsun dükkan işi. Şimdi biryere bağlanmanın gereği yok.

Güzel oldu. Herkes kitabın konusunun çok iyi olduğunu ama maalesef klişe anlatımın, bu güzelim konuya yazık olduğu konusunda hemfikir oldu.

Fazile, Victoria Hislop un eşinim Ingiltere de sözü geçen bir gazeteci olduğunu bu sebeple dağıtım ağı nın ve bu kitabın neden, nasıl  basıldığının  cevaplarını bize vermiş oldu.

Basit bir anlatımı olduğunun ve sahil kitabı olduğu hakkında konuşurken, orjinal baskının üstünde zaten ''sahil kitabı'' yazdığını görmek bizi eğlendirdi.

Yine de bizi cüzzam hastalığı konusunda araştırmaya ittiği, o bölgede o zamanlarda böyle bir karantina bölgesinin olması v.s. konularının ilginçliği hakkında hemfikir olduk.

Karekterlerden bir bayanın, köyden dışarı çıkmak istiyor ve hareketli yaşamı seviyor diye neden kötü kadın olarak yaftalandığı ve benim ortaya attığım konu ise pek rağbet görmedi.

Sonuçta, tavsiye ederiz ama sahil kitabından öteye geçmeyen kolay anlatımlı, bazı hikayelerin açıkta kaldığı, kopuklukların olduğu bir kitap.

İkinci kitabımıza da karar verdik; Halikarnas Balıkçısı ndan Mavi Sürgün. Bir kadın yazar, bir erkek yazar okumaya karar verdik.

Güzel oldu. Sağolsunlar, sağolalım.

Bugün Dalyan ın hali, hem güneş, hem yağmur, hem gökgürültüsü. Zavallı Poyraz klubesinden çıkamıyor. Biz mi biz çıkıyoruz. Ada kız hasta, onun ödevini almaya gittim yürüyerek, giderken yağmur, dönerken üstümde ki herşeyi atmak istedim. O kadar sıcaktı.

Ada kız bu yıl hiç hasta olmadı diyordukki, antibiyotik geldi. Hoşgeldi :-)
Almalıyız yoksa kulaklara vuracak. Sol kulak fazlaca kızarmış bile dedi Dr. Murat bey.

Burnu o kadar tıkalı ki. önce tuzlu su ile açıyorum sonra otrivine sıkıyorum yoksa açılmıyor.
Merak etmeyin tuz, ipek hanım çiftliğinden. :-)

Kremler mi, niye mi fotoğrafları var ? e benim işiiim. Sipariş beklerim.Bi de öperim.
Kiracı mı, sormayın... sormayın.