16 Eylül 2014 Salı

Kışlık Meşe ( Pinyar ) odunumuz alındı.

Merhaba,

Geçen sene aldığımız 1 ton odundan yaklaşık 150-200 kg kalmıştı, dedik ki bu sene de bir ton alalım. Böyle böyle kaçıncı?  5. sene yi mi bedevaya getireceğiz. :-)

Şaka bir yana, Meşe odunu siparişimizi verdik, nazar değmesin seyrettiğimiz filmlerde ki gibi yaşıyoruz. Ohh şükür, milyon kere şükür.

Entellektüel oduncumuza bize meşe odunu yığarmısın dedik. ( yerli olduk ya :-)) Olur abla dedi ama odunları boşalttıktan sonra, odunların çoğu Pinyar demez mi.

Başımdan aşağıya kaynar sular döküldü, ama ben ''meşe külü''  kullanıyorum, bu ağaç nedir hiç duymadım dedim. İkimizin de suratları görülmeye değerdi doğrusu. O şaşırmış, ben üzülmüştüm.

'' Odun külünü bakır bir kaba koyup, üzerini yağmur suyu veya normal su ile dolduruyorum. Oran dörtte bir kül ve kalan miktar su olarak ayarlanıyor. Sonra bekliyorum, elim ile kontrol ettiğim de kayganlaşmışşsa herşeyde kullanıyorum. Ayrı bir yazı konusu olsun bu da. ''

Bu ağaç ''meşe'' den  de iyi ve sağlam, soba içinde daha iyi abla dedi. Ben de seneye iyice konuşalım ben ''meşe'' isterim, meşe de meşe dedim. Sonra Facebook tan arkadaşlarla ağacın ismini paylaştım. Meğer bu yörede  ''Pırnal meşesi'' ne ''Pinyar'' derlermiş ve evet bu ''meşe'' imiş.

Oh be yaw.


Ve geldiler


Keşke kokuyu da buraya ekleyebilsem.



İnsanın aklını başından alan bir kokuydu.


Her işimize yarayanı sağlıyor değil mi TOPRAK ANA. Bin şükür. Bir de insanoğlu olarak ona iyi bakabilsek, kıymet bilsek.




Çuvalda olanlar kırpıntı. Onlar ve çıra olmadan soba tutuşturamazdım herhalde.
Bu arada soba yakmak da çok kolay, birde keşke sobayı kurduğumuz yer daha fazla verim alabileceğimiz bir köşe olsaydı ama maalesef evin bacası yoktu ve en uygun yer, ısınan havanın en çok dışarı gittiği köşeydi.Bir nevi dışarıyı ısıtıyoruz yani. Gelen misafirler de bir türlü ısınamıyorlar. Biz iyiyiz.
Detaylı hikaye için şu yazıma bakabilirsiniz. Bir tık ltf.


Ve oduncu bey gider.


Bütün bunlar olurken, sanki orada değillermiş gibi oyunlarına devam eden yumurcaklar.


Cem, bu el arabası ile kaç defa gelip gitti ''box'' a bilmiyorum. Burada ıvır zıvır koyulan evden ayrı ama bitişik yada bahçenin bir köşesinde bulunan oda lara ''box'' diyorlar. Biz de bu kelimeyi benimsedik kullanıyoruz.





Veeee sonuç. Elleeerine sağlık Cem cim. Eee geçen seneden tecrübeliyiz herhalde diye gururla yanıt verdi.

Sonra efendim, gökten üç elma düşmüş.... :-)

Milyon kere şükür eden anne.


Kalın sağlıcakla

2 yorum:

Unknown dedi ki...

ayy masal gibi yahu ,maşalalh maşallah.
bu arada o külleri nerede kullandığını gerçekten çok merak ettim takipteyim:)

Oglak Kizlari dedi ki...

Sezo, Ayrıca yazacağım.
Zeytinlerde denedim, bulaşık, çamaşır makinası v.s.

Çok yararlı bişi bu kül suyu.
Artık bakır tencerelerim ve kaplarımda var.

Hamarat anne