15 Ağustos 2014 Cuma

Malatya usulü sıkma kofte

Merhaba,

Havalar gerçekten sıcak. Tamam ev esintili, deniz kenarı şahane, Yuvarlakçay süper ama sıcak.
şikayet ediyormuyuz; evet, :-)  tatlııııı tatlı .

Ohhh yaşasın Yaz.
Sobamızı özlemedim de değil hani :-)

Yıldız teyzem, bir torba, herhalde 2-3 kg kadar yarma dediğimiz bulgur, sıkma köftelik bulgur vermişti bana. Sandalyenin arkasında görünce e hadi Çiğdem, nasıl olsa Karatay menüsünede uygun kim tutar seni dedim ve alnımdan terler akarak yaptım. Yarma bulmak kolay değil, aşağıda Birsence de n alıp verdiğim tarifte kısırlık bulgur u, yarma gibi yapmanın tarifi de var.


Önce; bulgur ve tuzu karıştırdım, ve sonra su ekledim. Suyu yanıma aldım ve yavaş yavaş ekledim. Çünkü önceden ekleme yaparsanız, köfteniz dağılıveriri haberiniz ola.


Poyraz, narkoz dan kalktı, iyi. sevinçliyiz.


Bir 15-20 dk yoğurdum ve bulgur kıvamı aldı. Elinizle yoklama ile, hamurun kıvamından anlayabiliyorsunuz. Olmadı şekil vermeye çalışın., kolay oluyorsa tamamdır.  Ya da bir parça hamuru, hızlıca kabın dibine atın, yapışıp yayılıyorsa tamamdır.



Elinize bir limon büyüklüğünde bulgur topu/ hamur alarak, 1 cm yada 2 cm çapında  silindir haline getirin ve misket yada biraz daha büyük koparın ve avucunuzun arasında sıkarak kelebek şekli verin. Çok da uğraşmayın, sıkın sıkın ve atın işte :-)


Ada kız da yaptı, hatta köfteleri, delikli veya yuvarlak yapıp ortasına hafifçe bastı. Antep te yediğim ciğerli köfte geldi aklıma kızım o şekilleri yapınca.
Bir önceki köfte maceramızda ben öğretmiştim Ada ya köfteye böyle şekil vermeyi.
Köfteleri büyük yapınca kızdım, gitmiş Cem e şikayet etmiş beni :-)

Hep rahmetli anneanne mi düşündüm, rahmet okudum ona, sıkma köfteyi yaparken. Sonuç bayağı güzeldi, bir de iyi dileklerimizi gönderdik. Cem dedi ki, işte böyle yaşatacağız, sende Ada ya öğretirsin ve yıllarca anılır cicoş dedi. Ne güzel.




Arkadaşlar hepbirlikte görülüyor.


Sonra kaynamış ve hafif tuz attığınız tencerede 10 dk kadar kaynatıyorsunuz. Zamana bağlı kalmayın aman kontrol edin pişmiş mi köfteniz diye.
Ve sonra soğuması için bir diğer tencereye alıyorsunuz. Sonra ister hemen hazırladığınız sosa, ister buzluğa kaldırıyorsunuz, porsiyonlar halinde.


Buzluk poşeti.


Turşular da oluyor yada eriyor. Buzdolabına koyamıyorum, dışarısı sıcak. Bakalım sonuç ne olacak.


Sonra sosu hazırlamaya koyuldum. Bir büyükçe soğanı doğradım, kavurdum. Kırmızı ve yeşil biberleri ince doğrayıp iyice kavurmaya devam ettim. Sonra evde kalan domatesleri rendeledim, içine bir tatlı kaşığı kadar salça ekledim ve pişene kadar fokurdattım.



sarımsak da ekledim. Baharatta.


Haşlanmış hafif ılık olan köfteleri ekledim.
Ve servis.
Üstü için ayrıca bir tabağa  maydanoz koydum, malum herkes sevmiyor ama bence harika oluyor.


Ben de yaptım diye yedi Ada. Ama pişmiş biber i sevmiyor hasbam.
Doğuştan Karatay cı benimkisi :-)


 Süper değil mi?
Afiyet olsun.

Birsence de güzel bir tarif var, onada bakın derim. Buyrun link.


Kalın sağlıcakla
Yoğun anne

Önemli not: pre - menepoz durumunda olan hanımlar; Karatay diyeti, regl günlerinizi ve sıklıklarını düzene sokuyor haberiniz olsun. Ben tam üç kez deedim üçü de başarılı. Hazır gıda ve şeker v.s. mümkün olduğunca yemeyiniz. 

1 yorum:

Unknown dedi ki...

Merhaba,

Ben de geldim bloga. Meğer neler kaçırmışım. Bayıldım. Zaman buldukça geriye dönük de okuyacağım.
Bu arada benim eşim Elazığlı. Buna çok benzeyen bir yemekleri var. Ben çok severim. Bu tarifi de en yakın zamanda deneyeceğim. Ağzımın suyu aktı. :)

Krem dersine gelen yeni blogger anne