18 Nisan 2014 Cuma

Tel kadayıftan, gösterişli bir tarif.

Merhaba,

Geçen gün pazarda, nereden aklıma esti bilinmez, bi kadayıf alayım dedim. Sanırım annemlerin en son geldikleri seferde yaptıkları kadayıfı özledim. Oysa sevmem ben şebetli tatlı. Nolduysa artık !!


Net e bakındım ve en çok şu tarif hoşuma gitti. Sevimin aşkanası nda ki tarif.  Ama tabi Pelin ciğimin kulakları çınlasın, değiştirdim az da olsa :-) Mesela 4 bardak su ve 4 bardak şeker ile yapılan şerbetine iki çubuk tarçın ekledim. Tarçın çok yakışmıştı geçen gelişlerinde, annemlerim yaptığı kadayıfa. Şerbet kaynayınca, bir iki damla limon sıkıp, biraz daha kaynatıp soğuması için bir kenara bıraktım.



Kadayıf ı ki yarım  kiloydu, parçalayabildiğim kadar parçaladım.


Yakın çekim.


Harkulade 200 gr tereyağını erittim.


Sonra bahçeye çıkıp; badem, fındık ve ceviz kırdım.
Blenderda ezdim ve 7-8 tane cevizi süsleme için kenara ayırdım.  Hepsini kadayıfa boca ettim. Karıştırdım. Tereyağını da tabi. Birazını kabı yağlamak için kullandım.



Sonra orta boy bir fincan aldım ve önce bir ceviz ardından kadayıfı itekledim, sıkıştırdım.



Önce elime  ters çevirdim ve hoop yağlanmış tepsiye.


 İşte böyle dizildiler. Küçüklüğümde seyrettiğim bir çizgi film karekterine benzediler ama adlarını çıkaramadım.


Bu arada, Tadım ın çekirdek fiyatları 8Tl. Çok pahalı değil mi, Allahın çekirdeği için.
Kızdık, ben de pazardan çiğini aldım.


İki katını 4 Tl ye. Yemeden önce 12 dakika kadar kavuruyorum. Gayet güzel. Gerçi pazarda ki hanım, önce biraz ıslat onları, sonra da tuz serp dedi ama kimin ihtiyacı var ki tuza.  Ayrıca tohumluk olarak da kullanabilirmişim.



200 derce turbo fırında 15 dk piştiler.




Şerbet i dökerken ki sesi duymalıydınız. Artık şöyle duyulara hitap eden, sesli çekim yapan fotoğraf makinaları çıkarsalar iyi olacak. Buyurdu icatçı anne :-)

Kalın sağlıcakla





2 yorum:

Özgen dedi ki...

Elinize sağlık tarif çok hoşuma gitti mutlaka denemek isterim sevgiler...

sarkaç dedi ki...

hop hop değiş tonton...

Ben "hop hop değiş tonton"lara benzettim:)
Çok güzel olmuşlar, ellerinize sağlık.
Yapmaya cesaret edemediğim tatlılardan biri de kadayıf. Hiç yapamayacakmışım gibi geliyor. Gerçi bütün şerbetli tatlılar için geçerli benim korkum. Kimbilir belki bir gün korkumu yener de bu tarife dönerim.

Çekirdek kavurma fikri de süpermiş, hem tuz cehennemi de olmaz evde yapınca:)