12 Nisan 2014 Cumartesi

Taze Bakla yaaa geaaal

Merhaba,

Epeyidir, ''taze bakla'' pişirip duruyorum. Tarifi ekleyelim değil mi a.

Afiyet olsun peşinen.



Geçen yürüyüşlerden birinde gördüğümüz sevimli minik.




Manzaralar, manzaralar. Kendimi durduramıyorum, sürekli fotoğraf çekiyorum.
Bu arada artık herkes, ben dahil, fotoğrafa; resim diyor. Hayııırrr, fotoğraf onlar.



Filme çekmek içi ''Yılan'' arayan Norveç li arkadaşlardan biri. Bana göre solucan bulmuşlar ama biliyoruzki yılan. :-)



herhalde iki saat önce  doğmuş kuzu.



Kaunos, büyüleyici





Dalyan sivrisinekleri, inanılmaz büyükler. Henüz ısırmaya başlamadılar ammaaaa yakındır.
Vızıltıları yetiyor, cibinlikler indi bizim evde.


Ada kız ın kahvaltısı. El örgüsü yumurta sıcak tutmalığı. :-)




Poyraz sız olllmazzz.

 Nefis kurabiyeler.


Nermin ve Ali de güzel bir kahvaltı.


Ada kız ın bir diğer ev kahvaltısı.
Şekilli olanlar taze kaşar. 


''bakla''  tarifi verecektim değil mi;
Önce limonlu ve unlu su hazırladım.


Baklaları yıkadım ve tüm kılçıkları ve kafaların kestim.
Daha sonra baklaları da küçük parçalara ayırdım.


Arada geçenlerde aldığım yarım kilo nohutu suya koydum. Haşlayıp buzluğa kaldırıyor ve gerektikçe kullanıyorum. Kolay oluyor. Bakliyatları burada pazardan alıyorum. Süperler. Bir adamım var. Tohumları da kendine özel. Patatesi de süper mesela.


Arada ''maya'' çalışmaları.



Yeni askı çiçeklerim.





yarım kilo bakla kullandım ben.  Bir orta boy soğanı z.yağında kavurdum.


Salça ekledim.


baharatlar,tuz v.s.


Baklaları ekledim, bir kaşık salça ekledim.


 Bir bardak kadar sıcak su ekleyip, düdüklüyü kapattım. Enfes oldu. Tavsiye ederim.

Kalın sağlıcakla
Sebzeci anne



1 yorum:

ayak izleri-sevgi dedi ki...

çiğdem benim cadı ağzına sürmüyor taze baklayı.. kokusu bile midesini bulandırıyor.. bi ciğer bi bu sevemedi gitti..