13 Nisan 2014 Pazar

Kitap hırsızı - The book Thief

Merhaba,

Geçen gecelerden birinde, Kitap Hırsızı isimli bir film seyrettik.
Önce amaan 24 Nisan yaklaştı, yine bu konular gündemde, konu acaba bizi ayn hikaye ile sıkarmı derken, filme konu olan kitaplar, kitap okuma alışkanlığı ve küçük kızın oyunculuğu bizi büyüledi.
Bu arada hırsızlık eylemi, sadece ödünç alıyorum açıklaması ile çarpıtılmıştı, kötü örnek ama çok da önemsenecek bir konu değil. en azından filmde. 



Aman bu anne de, insanların çektiği bu acılara ne kadar duyarsız demeyin. Değilim,hep aynı konuları işleyen filmleri seyretmek istemiyorum o kadar.

Yine inşallah kızım da kitapları sever duyguları ile seyrettim. Sophie Nelisse nin oyunculuğuna hayran kaldım. Hem güzelliğine hem oyunculuk yeteneğine, bir ara belki de çocuk numarası yapan bir oyuncu mu filan bile dedim. :-)

 Sophie Nélisse


2013 yılı yapımı film, Markus Zusak ın - Avustralyalı - kitabından uyarlanmış. Keşke önce kitabı okuma şansım olsaydı. ABD de 230 hafta, en iyi kitap listesinde kalmış.  Olaylar, ölüm meleğinin ağzından anlatılıyor, ikinci dünya savaşı kötü günleri  eşliğinde, acılar içinde kah hüzünlenerek kah nefesiniz sıkışarak ve gülerek izleniyor film. 


oyunculardan Geoffrey Rush a ayrıca sempatim vardır zaten. Burada adını yazıyorum, ismen tüm hepsini hatırlıyorum filan zannetmeyin sakın. Ah işte bu adam diye konuşuluyor aramızda. Cem benden iyi bu konuda tabi. Ben blog yazısı yazmadan önce biraz araştırma yapıyorum o kadar.

Geoffrey Rush

Bence kesinlikle izlenmesi gereken bir film.
Yumuşacık, sert, hüzünlüğ, komik v.s....

Net te fotoğraf için bakarken en çok bu fotoyu beğendim. Buyrun bir link de hanımefendiye.
Bu blog a yorum bırakmaya çalıştım ama olmuyor olmuyor. Sağlık olsun.
Kızlarımvekitaplarım.



Kalın sağlıcakla
Yorumcu anne







1 yorum:

bilge ve annesi dedi ki...

Ben önce kitabı okuyup filmi sonra izledim ve kitaptan uyarlama harika bir film çektikleri kanaatindeyim. Ancak bu kadar güzel olabilirdi diye düşünüyorum.