15 Nisan 2014 Salı

Kavakarası yürüyüşü - Orkide Yürüyüşü

Merhaba,

Dün gece Ada kız uyuyamadı bir türlü, burnu akıyormuş. Eh kulak ağrısı sebebiye antibiyotik tedavisine de başladık. Burnunu açamayınca hep başımıza bu iş geliyor.  Üzülüyoruz ama yapılacak da birşey yok. Böyle böyle büyüyecek inşallah. Daha az hasta oluyor artık o da birşey.

Salı günü yürüyüşerimiz Sonja nın yokluğu sebebi ile Maria ve eşi tarafından düzenleniyor. Geliri de hayvanlara gidiyor. Sağolsun Fazile. Bitki tanıma kursu gibi oluyormuş yürüyüşler. Ben birincisine katılamadım ama bugün yapılana katılacağım diye bilgilendirmiştim insanları. Ne oldu, gece Ada kız baba ile yatınca, o odada çalan alarmı duyamadım ve gözlerimi açtığımda saat 09.00 du. E ne olacak şimdi, telefonu da yok Fazile nin. Yüzümü yıkamadan ''face'' i açtım ve mesaj gönderdim. Sağolsun kardeşim ve hediyesi '' I Pad'' Yoksa, o saatte hayatta bilgisayarı açmazdım :-)

Fazile hop beni aradı ve büyük ŞANS  beni evin önünden aldılar, Fazile eşyalarımı taşıdı, diğer katılımcılarda yemeklerini paylaştılar, e daha ne olsun. Teşekkür ederim. Şükür.


Bölge ye, Kavakarası na biz Cem ile daha önce bisiklet ile gitmiştik. Ama aynı bölge de olsa Maria ile farklı yerlerini keşfettik. İşte başlangıç noktasında Maria bize günümüzün içeriğini anlatırken.


Yanından küçük çam fideleri diye geçeceğim bu bitkinin ismi ''At kuyruğu'' imiş. Lego gibi ayrılıyor birbirinden parçalar. Veee eve gelince asla bahçenizde ayakkabınız ile dolaşmayınız, neden; çünkü çok arsız olan bu bitki bahçenizde bitiverir.

Valla şükür bahçem var artık, varsın bitsin sevgili At kuyrukları.




Nefis Sığla ağaçları gördük bugün. Bazılarının yüzeyinde yağlar vardı akan hala, eh suratıma ve boynuma sürdüm. Ohh mis gibi de koktu. Gerçi, eski Mısır da, bu yağı, mumyalara sürdükleri düşünülürse, pek de iyi yapmadığım düşünülebilir tabi.


Işık o kadar fazla idi ki, maalesef patladı birçok foto.
E yoğunun, net te uğraşamadım da ışıkları ayarlamak için. Bir de benim gibi bir renk körü için eziyet yaw.


Orkideler, nasıl az kalmışlar. Sahlep yapmak için lütfen toplamayınız, hadi topladınız lütfen tekrar toparlanabilmeleri için, tekrar yerine dikiniz.







Yine patlamış, amma yürürken ve o tarafa bakmaz iken, Maria bunlar ''sarı süsen'' diyince kafamı bir kaldırdım. Bu harika manzara ve sarı açmış harkulade çiçekler. Rüya gibiydi rüya.


At kuyrukları başka bir konumda.


Ağaçlar, ağaçlar.




Maria nın eşi Ko( Jacob un kısaltılması imiş) sevimli kurbağayı tutarken. Tabiki kurbağayı sevdim, nedir şu insanoğlunun dokunma duygu isteği ..
 


 Minik mantarlar.


Sığla yada Günlük ağacı veya İngilizce adı Amber
Genç sürgünlerinden yemek, yapraklarından çay, kabuğunun yakımından ve çıkan tütsü ile de çocuklarınızın öksürüğünü  iyi edebilirsiniz.



Yollar, manzaralar, patikalar.


Koruma bölgesi olmadan orman olan bölge. Ağaçlar kesilmiş, muhtemelen tarla olması için açılmış alan. İnsanın içi acıyor.


Açılmış sulama kanalları, dereler.

Yuvarlakçaydan gelip, Köyceğiz gölüne giden ana kolun yanından yürüdük bir süre. Geçen senelerde az daha baraj yapılıyormuş Yuvarlakçay a. Bir facianın eşiğinden dönülmüş ( gerçi köylülülerin sulama adına açtıkları kanallar bile hala tehlike oluşturuyor ) Eğer göle giden tatlı su azalırsa, göl suyunda ki  tuz oranı artacak ve canlılar bayağı bir azalacakmış gölde.


Köklerin güzelliği nasıl?Şiir gibi değil mi?






Yukarıları seven bir mantar.




Bu hanım 79 evet 79 yaşında, koyunlarını hergün buralarda otlatıyor. Yanımızda ki köpek, koyunları korkutup kaçırınca; onları toplamak için 79 yaşında ki nenem, bizimle ettiği sohbeti bıraktı ve  koştu, evet koştu. Maşallah. Kızı da bir İngiliz ile evlenmiş. Deyiverdi bize oracıkta.



Arı orkide si. Şekli ve kokusu aynı tüylü bir dişi arıymış ve erkek arılar gelip dölleme yapıyormuş ve böylece türünü sürdürebiliyormuş bu bitki. Arı döllemese de, sadece konması bile bitkinin kendi kendini döllemesi için yeterliymiş.





Hava da yine çok güzeldi. Yağmur yağmıyor, kötü tabi.
Gördüğümüz ''yusufçuk'' böcekleri ise bir harikaydı bugün. Ne yazıkki, fotoğraflarını çekemedim.


Bu yediğim ikinci çeşit sando, sağolsun arkadaşlar.
Kek bile yedim, Pınar ın kurabiyesi de çok hoştu. Saliha nın sando ve kahvesi de öyle. Bereketli olsun.



Ağaçlardan çıkarılan malzemenin yağları bu pres le çıkarılıyormuş.


Sarı Süsen




Ve son. Maalesef son. Çok keyifli bir başka gündü.
Bugün ayrıca evde, bahçe çimleri kesildi Cem tarafından, ben de yardım ettim ve yabani otları temizlemeye devam ettim.

Kalın sağlıcakla
Asistan bitki uzmanı anne

1 yorum:

asli@b dedi ki...

Çiğdem'cim,
Ada'ya çok geçmiş olsun. Cold mix damla kullanabilirsin Ada'ya- tam senin seveceğin gibi doğal içerikli- ve yastığına ya da pijamasına 1-2 damla damlatıyorsun. Gerçekten işe yarıyor. Biz de Murat'la kullandık :)