13 Ocak 2014 Pazartesi

Ortaca Pazarı - Dalyan

Günaydın,

Yılllar yıllar sonra, kaybettiğim sandığım flashdisk i hiç ummadığım biryerde aramazken buldum. Murphy kanunları eh..heh..he..


İçinde ne bilgiler var kimbilir, heyecandan açamıyorum iyi mi? gerçi bir kısım önemli bilgiyi, benim haberim olmadan kayıt eden Aslı - sağolsun -  bana göndermişti ama a dostlar tüm bilgiler diyorrruumm.


Bu foto da güzel olmuş, kıyamadım ekledim buraya. :-)
Kitap bitti tekrar tekrar teşekkürler Mine. 



Bize yaklaşık 12 km olan Ortaca da her Cuma pazar kuruluyor. Süper bir pazar
Yaz mevsiminde köylerden insanları tarktör arkasında ki bu römork ile açık olarak getirip götürüyorlar. Kış mevsiminde millet donmasın diye çevresi kapanmış.


garibim horozlar alıcı bekliyor.
Hayat.


Ay çekme den sonra neşeli verilen bir poz.
Otlar, karışık otlarrr...


Mutlaka her tezgahta satılan, kimi yerde 1,5 kimi yerde 2 Tl olan ve her hafta iki bağ satın aldığım çıra. Soba tutuştururken çok işe yarıyor çookk.


Nar ekşileri, kuru biberler, bakliyat herşey var. Kabak lar burada bizim oradaki kocaman kabak gibi değil, öylesi de var ama ben hep burada ki kabakları tercih ediyorum. Nasıl kıyır kıyır anlatamam. Hani çiğ yenir desem abartmış olmam.


Bilmediğim için; almaya cesaret edemediğim peynirler ve yağlar.


Çıralar en güzel bu fotoda çıkmış.


Süt, yumurta. Tanesi 80 krs sefil yumurtaların. Bu hafta ben de aldım. Güzel.


Zeytin ler. Bana göre çok tuzlu ama Canan ın zeytinleri gibi değil tabi. :-)



En az üç tane gözlemeci var ama bizim favorimiz bu hanım.
Ada kız patatesli biz otlu peynirli seviyoruz.


Ah Nergis ler, ah. Bu güzel demetler 2,5 Tl ama ben 1 Tl ye aldım. Salon öyle güzel kokuyor ki.
Fakat, doğada ki zarifliklerinde, koparmaya kıyamıyorsunuz.
 

Güzel bir tezgah daha.


Ispanak almıştım ama bu teyzenin 3 Tl sattığı bebek ıspanaklar Pelin e kısmet oldu.
Afiyetle yesinler.


Kuru börülceler, bence harika lezzet , geçen hafta bir aktivitede göz yapmışlardı kirpilerine Ada ve arkadaşları ki bu da harika bir fikir.


Pazar ın kurulduğu yer Yaz ın bile serin, haliyle sabah ayazında bayağı soğuktu ama keyifliydi.
Sabah 08,00 de arabanın derecesi 4 tü ve kar işaret vardı :-)

Dönüşte Bi Mola da, kahve ve kek keyfi de üstüne veee hooppp Ada kız ı okuldan almaya.
Tam okulun önünden geçerken arabayı durdurdular, lokma dağıtıyorlar, onu da duasını okuyarak lüfüşledim.

Burada böyle güzel bir adet var, birisi öldüğünde veya başka sebeplerle,  hayrına lokma döküyor ve sokakta bedava dağıtıyorlar. Allah Kabul Etsin.

Kalın sağlıcakla
Pazar güzeli anne

2 yorum:

mine dedi ki...

ay ay çekmelerden sonra tekrar gülerek bakarlar belliki isterler )) çok tatlı oluyor yani çoğu bu hafta buradaki pazar biraz bereketsiz geldi kuru hava olunca Allah çiftçinin de yardımcısı olsun
gözleme yiyesim var ama bugün pide yiyeceğim öyle gözüküyor dolunaya rağmen güzel bir hafta olsun inşaAllah lütten ))sevgiler

Oglak Kizlari dedi ki...

Aynen öyle Mine cik.
İnşallah.
Biz kötü başladık, köpeğimiz Poyraz ın ayak tırnağı incindi, üstüne basamıyor. Yarın vet gelecek, yürüyüşe gidemeyeceğim. Ama yeterki poyri iyileşssin.

Hastalık, arıza istemeyen anne