3 Ekim 2013 Perşembe

Kışlık kapya biber mezesi, turşusu.

Günaydın,

Kızım, biliyorsun Bayram da Şenay, Nil, Acar ve Hakan da geliyor, hayıır anneeee bilmiyorum, soylemedin ki, gerçekten mii.. Nil benimle mi kalacak, tabii kızım. Anneler? , onlar Dolunay da kalacak kızım.
Haa tamam.

Efendim, yeni taşındık falan derken Kış a hazırlık yapamadım bu sene. Ama Kapya biberler o kadar güzelki, dayanamadım.


5 kg kapya biber alınır. Eve gelinir. Fırına atılır ve pişirilik yaklaşık 40 dk. İsterseniz yakın bir fırına verebilirsiniz, daha güzel olur.



Yarım kg lık kavanozlar hazırlanır ve sıcak suda bekletilmiş yeni kapaklarda.
10 tanesi 2 Tl den aldım.




Sarımsak ve maydonoz sapı koydum kavanozlara ama sonra vazgeçtim.



Arada karnıyarık pişti ama nerede Işık ın, yada annemin karnıyarığı, peh..


tencere de kaynatıp sonra kavanozlara doldurdum ve ters çevirdim. Bildiğim usul yaptım yani.


Pazar dan sonra yıkanan ve kuruyan sebzelerin bir kısmı. Edaaa kulakların çınlasın.
Hülya senin de, bana yeni kaave makinası almış, sağolsun Hülya. Özledik onları da.


Kaynama aşaması, sirke, zeytinyağı, tuz, biber, sarımsak.


Ve son.

ve yakın plan son.
4,5 kavanoz çıktı. Yarım kiloluk.

Malzemeler;


5 kg kapya biber
1 su bardağı z.yağı
2 su bardağı sirke
tuz
1 baş sarımsak
1 demet maydanoz.


şeker koymuyorum ben ama isterseniz, bir yemek kaşığı eklenebilir.



Kalın sağlıcakla
Hala hamarat anne.

3 yorum:

Unknown dedi ki...

Allah ağzı tadıyla yemeyi nasip etsin canım:)
Sevgiler.

Recep Altun dedi ki...

Merhabalar.
Efendim, turşu hazırlıklarınız ve yapım aşamasında çektiğiniz fotoğraf kareleri çok muhteşem görünüyor. Marifet makina da değil sizin usta ellerinizdedir.
Elinize, emeğinize ve yüreğinize sağlıklar dilerim.
Sağlıklı, huzurlu ve mutlu bir hafta sonu geçirmenizi temenni ederim.
Selam ve dualarımla birlikte en Güzel'e emanet olun efendim, saygılarımla.

Oglak Kizlari dedi ki...

Sağol Meliham.

Dost anne

----

Recep bey,

Ne güzel dilekler sağolunuz, varolunuz.

Mahcup anne