9 Ağustos 2013 Cuma

Ekşi mayalı ekmek.

Merhaba,

Ne kadar olursa, iyi bayramlar.

Gerçi, buraya gelince marketten kuru paket maya almıştım ama dedim ki haydi ekşi mayayı burada da bir deneyeyim. Zira, hava burada sıcak olduğu için herşey daha güzel ve çabuk mayalanıyor.

Mesela, sirkem 2 haftada oldu, hemide ekşi dağ elması aldım ki pazardan hımmm.. Zaten burada herşey daha lezzetli. Organik olduklarını zannetmiyorum ama kesinlikle tazeler.

Turşu kurdum, bir haftada oldu. Sağolsun Hikmet anne.

Elmalar ve mısır yerli ve çok güzellerdi ama. Ve bir çoğuda kurtluydu.

Evet konu dağılmasın, neredeydik, ekşi mayalı ekmek;

Yararlandığım yayın için bir tık.

İpek hanım çiftliğinden gelen, ekmeklik unumda vardı. Yararlandığım yayında 3 gün filan diyordu ama bir gecede geldi maya !!  ben ne olur ne olmaz diye bir gün daha bekledim ve ekledim, un, pekmez, zeytinyağı ve tuzumu. Mükemmel oldu. İnsan kendi yaptığı bir tarife böyle söylememli ama mükemmel oldu yaw. Kardeşim bir tane daha yap eve götüreceğim diye tutturdu. Ekmeklerin içini hiç yemezdi, hapur hupur götürdü valla.

Foto yok, çünkü makinanın ara kablosunu hala bulamadım.

Buyrun başka yerden ekmek foto ları.








 

Kalın sağlıcakla.
Ekmek sever ama Karatay cı anne



Hiç yorum yok: