9 Nisan 2013 Salı

Hindistan Cevizli Kurabiye

Merhaba,

Haftasonu yanımızda tatlı olsun, nasıl olsa canımız bişey isteyecek ve alacağız bari paket gıda olmasın diye Ada kız ile birlikte şipşak kurabiye yaptık.

Buyrun tarif. Hülyaaa sende ki tarifi de dört gözle bekliyoruzz.

Tarif, yemek dergisinden ama hangi dergi bilmiyorum. 6 sene önce yapmışım, beğenilmiş.
Eh bidaa yapayım. Hem de evde kullanma tarihi iki ay sonra son bulacak bir hindistancevizim var.




Malzemeler;

1 paket oda sıcaklığında tereyağ ( maalesef. )
2 adet yumurta ( birinin akı, kurabiyelerin üstüne sürülmek üzere ayırılacak)
1 su bardağı toz şeker ( tatlı sevenler bunu 1,5 su bardağı yapabilirler) ( Maalesef)
1 paket kabartma tozu ( ben bir çay kaşığı karbonat kullandım)
4 su bardağı un ( Karatay hocam..)
Üzerine bir çay bardağı hindistan cevizi.



Şöyle bir karışım oldu.


 Yumurta akı ayrıldı.



 Kulak memesi kıvamından biraz yumuşakça bir hamur oldu, yalnız ben toparlaması için yarım çay bardağı süt ekledim, bilginize. Eldiven de yırtıldı.Ehi..


Bu kalınlıkta açıldı.


Veee, minik çay bardağı ile şekil verildi.


 Ada kız ayıla bayıla yardım etti.






tepside ki halleri.


İkinci tepsi Ada kız a bırakıldı. Pek eğlendi.


yumurta akı sürüldü. Teşekkürler Cem, fotoğraflar için.



hindistan cevizi, Allah ne verdiyse bolca kullandım.


Ada kız ve sanırım tüm çocukların bayıldığı iş bu kurabiye yapımı, yada hamurla oymaa işi.


Sonuç. Daha Haydarpaşa da tükendi. Gelecek sefer daha fazla almalıyım yanıma.


Kalın sağlıcakla
Hamarat anne.

4 yorum:

ikisatirdokturmelik dedi ki...

Cok guzel olmus hic dayanamam, yerim ben onu...
Ama malum bahar onumuz bahar...
K' lar da buyudu....
Ahhhhhh ahhhhhhh
Sevgiler

Unknown dedi ki...

bir bardak cayla ....kurabiyelerinizden alabilirmiyimmmmmmmmm

Fatosca Tadlar dedi ki...

Merhabalar,
Ellerinize sağlık kurabiyeler nefis görünüyor. Hindistan ceviziyle tadı eminim çok güzel olmuştur.
Bloğunuzu yeni keşfettim. O minik ellerde kurabiye yapar da nasıl lezzetli olmaz, maşallah:))
Benim 3,5 yaşındaki kızımda aynı böyle. Mutfaktaki küçük aşçım. Bana yardım etmek için pervane oluyor etrafımda.
Sizi izlemeye aldım. Bana da beklerim. http://fatoscatadlar.blogspot.com/
Sevgiler,

mine.tozanlioglu@yahoo.com.tr dedi ki...

oooo süpermiş her eve lazım Ada kız gibi bir yardımcı : )