10 Şubat 2013 Pazar

6 yaşında ki Kızımın ilk dişi düştü.

Merhaba,

En son Perşembe Turkuazzo ya gittik ve ben bittim. Evet, kabul ediyorum bittim.
Detaylar ve resimler sonra.

Ada nın ilk dişi düştü, ilk çıkan dişi sanırım sırayla olacak bu iş. Tarih  04. Subat 2013 saat 20,59._Kaka yaparken. Ada tuvaletten, anneee, bababaaaaaa koşun gelin dedi, biz de telaşla koştuk. Kaka yapıyordum, ıkındım ve dişim düştü dedi bizim eğlencelik. Güldük tabi. Haydi hayırlısı dedik.
Kutusuna koyduk, yastığın altına da koyduk, diş perisi gelir dedik, ne dese beğenirsiniz; anne sen koyacaksın değil mi hediyeyi, eh evet dedim ne diyim.

Bi de benim bildiğim 7 yaşında düşmeye başlardı dişler. Erken diyeceğim ama bizden 9 ay küçük Beliz in dişi de düştü. Aynı yaştaki arkadaşlarının da..  ben yanlış mı biliyorum yoksa herşey gibi bu konuda mı değişti.

Cem in mesajı, burada bulunsun, ileride kızıma kayıt;


Dün yatmadan önce kaka yapmaya girdi kızım.
Az sonra bir bağırtı koptu, “anneeee, babaaaaa koşun çabuuuk”
Biz bir telaş endişe koştuk,kenefin kapını açtık, bizimki tuvalette oturuyor, avucunda bişey var onu gösteriyor.
“Tam ıkınıyordum, dişim düştü” dedi.
Artık bir dişi eksik kızımın.
Akşam yastığının altına koydu, diş perisini bekliyoruz şimdi....
  


Ucuz bişey getireceği kesin.
 
Zaten biliyormuş aslında bizim alacağımızı...
Zamane veleti...







Maltepe de denizi dolduruyorlar. Öyle böyle diil. Gece tangırtı, tungurtu ve bip bip seslerinden geçilmiyor. Gece gündüz ciddi çalışıyorlar. Sahilde yürümek zorlaştı, üst geçit ve yakınlar çamur içinde, kamyonların lastikleri yıkanıyormuş ama hiç öyle gibi değil çevre.

Bir gece içinde mutfaktan görünen  manzara değişti, doldu. İnanılır gibi değil. Oraya gelecek kalabalık, otopark off off, denizden uzaklaşmamız da cabası. Ben sevmedim bu işi, ama yapılıyor. Evimizin değeri artacakmış, hadi bakalım. Yine de bana kalsa istemem.

Haftasonu çay bahçemizde oturamadık, Lodos vardı, bir rüzgar, sahilde ki tüm tozu toprağı aldı getirdi, gürültü de cabası. Offf ben bi garibim, başka kimsenin şikayeti yok.


Kalın sağlıcakla.
Medeniyet düşmanı anne






6 yorum:

buzlubadem dedi ki...

İyi, kolay düşmüş; çekerken acıyor ya biraz, hiç hoşlanmazdım :(

güz dedi ki...

bizim kız diş çıkarıyor diye sevinirken sizin kızın ilk dişini düşürdüğünü okudum ya nedense pek bi mutlu oldum.
Dünya güzel bi yer, zaman hızla akıp gidiyor, bugün çıkan dişler altı yedi sene sonra dökülmeye başlayacak içimi bir huzur kapladı sebepsiz :))
Güzel günler göreceğiz ilerde inşallah...



Bu arada bu denizi doldurma işi bana çok korkutucu gelir hep
Deniz kendinden olanı geri alır

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Büyük kizim yedi yaisnda ama ufakligi 6 yasindan hemen sonra düsürdü,ama bizdeki gariplikte arkalarindan ayni günlerde hemen yenilerinin cikivermesi!

Mucit Anne dedi ki...

Yeni dişleri sağlam sağlam gelir umarım :))

Elifim uyurken dedi ki...

hadi bakalım diğer dişleri de sırayla gelir arkasından artık..
bu arada hiç de erken değil elifin de 7 yaşından çok önce düşmüştü..
artık bu çağda böyle demekki:-)

Oglak Kizlari dedi ki...

Meliha,

İlk gün ağladı, sakız çiğneyemedi sonra sallanmalar arttı ve ve bum.

Şanslı anne

-------------------

Güz,

Paylaşım çok güzel. Iyiki yazıyorum diyorum hep.

Amin.

Keyifli ve iyi niyetli anne

--------------------

Bir terazi kızı,

Dur bakalım bizde neler olacak.

Meraklı anne

---------------------

Hanhildem,

Ve umarım, temiz gelirler.

Uman anne

-----------------

Ben ce de erken Elif im, ama yeni çağ böyle.

Kabullenmiş anne
----------------------------