9 Ocak 2013 Çarşamba

Canlı canlı kürtaj ve kzımın diş lekeleri


 Merhaba,

Ayşe Arman ın bir yazısını gönderdi bana Yaprak. Okudum ve inanamadım.

Açıklamaları okuyunca daha da inanamadım. Aman Allahım olabilirmi böyle birşey. Devlet hastahanelerinde yeterli doktor ve vakit olmadığı için kürtaj olmak isteyenlere narkoz uygulamadan canlı canlı ve ayrıca aşağılayarak yapılan operasyonlar.

Ülkem, güzel Ülkem. Doğru olmamalı derken, bugün yada dünkü yazıda işin içinde olan yetkililer tarafından doğrulanmış bu yaşanılanlar. Aman tanrım.

Yazıya link;

http://www.hurriyet.com.tr/yazarlar/22321465.asp

Bu arada internette konu ile ilgili bakınırken, kürtaj filmlerine rastladım, aman Tanrım bu da inanılmaz.  Hani ''cinayet'' diyorlardı da insanlar kızıyordu ya, off izlemeyin, link vermiyorum.
İnsanın inanası gelmiyor. Kimseyi buna mecbur bırakmasın Allah ve hiçbir kadın bunu isteyerek yaptırmaz.

Asabım bozulduğu için konuyu burada kesiyor, Ayşe Arman ı tebrik ediyorum.

Bir diğer alakasız ama kafamı kurcalayan konu da Ada kız ın dişlerindeki ''siyah leke'' sorunu.
İki kere temizlettirdim ama yine oluyor. Dr. ısrarla, şekerli içecek, kola veya renkli şeyler yiyip içmesin çok fazla diyor ama benim kızım zaten dışarıdan çok fazla şey yemiyor ki.

Bir ara da küçükken aldığı ve başka hiçbir ülkede olmayan '' bebeklere  demir ilacı uygulamasından'' kaynaklanan bir sorun olduğunu söylemişlerdi.  1 yaşından beri almıyor o ilacı. Bir tek geçen sene değil bir evvelki sene Gökçeada tatilinden sonra dişlerinde ki lekeler geçmişti onun dışında hep siyahlıklar var dişlerine.

Artık bu problem onuda çok rahatsız ediyor. Bugün Selma nın getirdiği hediye gofreti yedikten sonra, annecim, hemen gideyim dişlerimi fırçalayım, kararmasınlar yine dedi. Üzüldüm.

Bir çare karbonatla fırçalıyorum, fırçalarken ben de yardımcı oluyorum.

Aşağıda ki resim bir internet sitesinden, en kötü haliymiş ve kimse neden olduğunu tam anlamı ile bilmiyor bu illetin. Yabancı siteleri de taradım '' teeth stains '' diye geçiyor. Renklileride varmış, siyah olan ağız yapısının sağlıklı !! olduğunu gösterirmiş, dişlerde çürük olmazmış!!  filan. Çözüm yada tam neden yok. Kimbilir hangi senelerdir yediğimiz zararlı ve gerçek olmayan birşeyden geçen kalıntılar bunlar.

Offf off. Ülkem.



 

Korkunç değil mi.
Kimseye göstermesin Allah.

İç karartıcı yazı bu yazı için özür dilerim ama bu tip olaylarda var maalesef yaşamda.

Endişeli anne

20.Mart.2014 yazıya ek; kızımın dişlerinde ki lekeler çok az ama çok az kaldı.
Her yemekten sonra bu diş macunu ile fırçaladık, gargara kullandık ve süt içmeyi kestik. Not: herkesin hikayesi farklıdır ama bizim için sütü kesmek ve diş macunu yeterli oldu :-)




Almanya dan komşularımız getirdi bu diş macununu.

Kalın sağlıcakla
Sevinçli anne



8 yorum:

Elifim uyurken dedi ki...

Çiğdemcim o yazıyı bende okumuştum inan bana tüylerim diken diken oldu.Nedir bu ya?
Dünde kanallardan birinde bu konu tartışılıyordu izlemeye yüreğim el vermedi valla.

emreyle hayat dedi ki...

Ayy çok korkunç gerçekten o diş görüntüsü, neden olabilir acaba.Kesin farkında olamdığımız ve günlük hayatın için rutin olarak yediğimiz birşeylerdendir.Hani belki size etki etmiyordur ama Ada kızın bünyesi tolere edemiyordur o maddeyi.Ama ne olabilir ki?

asli@b dedi ki...

Günaydın Çiğdem'cim,
Biz Ada'ya hiç demir ilacı kullanmadık- çocuk doktorumuz kullanmasına gerek yok demişti. Fakat buna rağmen hafif lekelenmeler oluyor. Kendi diş doktoruma söylediğimde-ki kendisine çok güvenirim-, 4 yaşına geldiğinde florür uygulaması yapabileceklerini söyledi. Süt dişlerinin yüzeyi pürüzlü olduğu için, ne kadar fırçalansa da lekenlenmeye yol açabiliyor. Biz o pürüzleri dolduruyor ve süt dişlerinin ömrünü uzatıyoruz demişti. Şu anda ise zaten dişini fırçalarken, çalkalasa da florür yuttuğunu, extra böyle bir uygulamanın gerekli olmadığını söyledi. Bir araştır istersen...
Ayşe Arman'ın yazılarını takip ediyorum, hakikaten çok kötü, inşallah en azından bu yazılar ve tepkilerle bir çözüm bulunur..
Öptüm çok!

birdysevda dedi ki...

Kürtaj yazısını ben de okudun ve facebook ta da Hürriyet okumayanlar da okusun diyerek paylaştım. Kendi ufak tefek tecrübelerimden bildiğ.m kadarıyla Devlet Hastanelerinde bu doktarların insanlara saygısızca davranışlarının haddi hesabı yok.
Allah düşürmesin deyimini daha çok bu davranış tarzıyla muhatab olmamak için kullanıyorum.Bir kere bir doktara haddini bildirmişliğim de vardır.Önce sırtını devlete yaslamış olanların davranış psikolojisi üzerine eğilinmeli diye düşünüyorum.
Diş konusunda tatilden döndükten sonra düzeldi demişsiniz acaba D vitamini eksikliği ile bir ilgisi olabilir mi araştırdınız mı?

Gulsen dedi ki...

Doğan medya grubu ve yazarları her zaman yaptıkları gibi kötüleme, karalama, korku yaratma, komplo teorileri oluşturma konusunda bir örnek daha sergilemişler siz de buna inanmış görünüyorsunuz :)

Unknown dedi ki...

Bir filme görmüştüm ben böyle siyah lekeli dişler ama gerçekten böyle bir şey olabileceği aklıma gelmemişti..

Allah beterinden korusun..

Duygu Senyurek dedi ki...

merhaba blogunu yeni keşfettim
Üyenim.
Benimde moda blogum var
beklerim=)
sevgiler

Oglak Kizlari dedi ki...

Sedat bey,

Off ki offf ne diyeyim. Hele o film, inanasım gelmedi.

-------------------

Emreyle hayat,

Kimbilir, bir neden yok, söyledikleri neden de bizde yok. Allahtan kızımın dişleri bu kadar kötü değil.

Beterin beteri var diyen anne.
-----------------------------
Birdysevda,

Allah düşürmesin ve inşallah bu durumlar düzelsin diyen anne.
----------------------------
Aslı,

Flor beni korkutuyor, internette bir araştırma yapınca yabancı annelerin çok şikayetleri var konu ile ilgili.

Ada dişmacunu diil, karbonat kullanıyor dişini fırçalarken.

Ben gerçek dişlerini bekleme ve 6 ayda bir temizletme taraftarıyım.

Paylaşımın için canı gönülden teşekkür ederim.

Ayşe Araman ı da takdir ediyorum. İnşallah.


Sen ne dersin??
-------------------------

Korusun hayatım, korusun.

Dertli anne
-----------------

Hoşgeldin Duygu, ben de sana geldim, o ne güzel şeyler ( ben giyemem ) ama süper.

Ellerine sağlık.