3 Kasım 2012 Cumartesi

''Kırışıklıklar'' Film yorumu


Günaydın,

Dün bir arkadaşımızın evinde ziyaretteydik.  Epeyidir görüşmüyorduk, özlemişiz.
Bize bir masa yapmıştı ki offff..

Buyrun buradan yakın;


Patatesli börek ( köri ile şenlendirilmiş) Değişik bir kısır ( içinde meksika fasülyesi neyin vardı)
Tekme turşusu, pancar turşusu.


Milföy den yapılan harika tatlı.


Dalııınn.


Masa diğer taraftan görünüm.


Hoop dostlar geldi.



 Batuhan ve Ada. Günün sonuna doğru sapıttılar o ayrı.
Bizim kız Batu ya bir şaplak indirdi ki, neden niye anlamadım. Hiç yapmazdı, çok üzüldüm ve utandım. Özür dileriz.

Gelelim filme;

Ada geçenlerde 20,30 da yatağa gitti, kitap okuma görevei de Cem de. Ben de tv kanallarına bakayım dedim ve bu filme mıhlandım. Animasyon diye Cem seyretmedi ama bence film çok güzeldi.

Zaten festival filmiymiş ve 2011 de IKSV a da gelmiş. Bayılddımmm.

arrugas_11116

Direktör:
Oyuncular: , ,
Tür: ,

 Kaynak;  http://www.sinemakulubu.com/blog/movie-review/31-istanbul-film-festivali-arrugas-2011-wrinkles-kirisikliklar/

Çok güzel bir eleştri olduğu için hazırını kullanacağım;

estivali başladığım şekilde bitiriyorum sanırım. Ghibli Stüdyoları’ndan çıkma anime Kokuriko-zaka kara ile başladığım 31. İstanbul Film Festivali’nin son gününün ilk filmi, bu sefer İspanya’dan çıkma bir diğer yetişkin animasyonu oldu. L’Illusionist filminin canlandırma uzmanı Ignacio Ferreras ve çizgi romancı Paco Roca’nın bir araya gelip yarattığı Arrugas (Wrinkles) hüzünlü bir animasyon film.

20 yıl banka müdürlüğü yapmış ve yavaştan demans belirtileri göstermeye başlayan Emilio, oğlu ve kızı tarafından bir bakımevine yerleştirilir. Önceleri bu garip mekana alışmakta zorlanan yaşlı adam, oda arkadaşı Miguel’in yardımıyla kendine hem yeni dostlar edinir hem de sıkıcı geçen günlerini renklendirmeye çalışır. Bakımevindeki hasta yaşlıların durumundan faydalanarak onlardan para koparan Miguel, aynı zamanda durumu Alzheimer’a doğru gitmekte olan Emilio’nun o çok merak edilen “üst kata” gönderilmesine engel olmaya çalışmaktadır.


Film, yazının başında da belirttiğim gibi çocuklara hitap etmekten uzak, tamamen yetişkinler için yaratılmış. Yardıma muhtaç olan tüm yaşlılara adanan Arrugas için aslında bunu belirtmeye gerek yok çünkü günümüzde animasyon sineması deyince artık akıllara sadece çocuklar gelmiyor. Yine de Hollywood’un dayattığı “yetişkinler için” olan fakat hala gerçeklikten uzak olan animasyonların karşısında Arrugas çok daha farklı bir noktada duruyor. Anlatım tarzı, çizimleri, atmosferi ve sinematografisi ile bana geçen senenin Oscar adayı filmlerinden Chico & Rita’yı anımsatan bu animasyonun gelecek sene aynı yarışa dahil olmasını temenni ediyorum.




Vefasız aileler, masum ve tek suçu hasta olmak olan yaşlılar… Gerçek dünyada herhangi bir yerde, herhangi bir zamanda denk geleceğimiz samimi bir hikayeyi, izleyeni üzüp düşündürecek şekilde anlatan Arrugas, kendini ister istemez sevdirmeyi de başardı. İspanya’nın Oscarları olarak nitelendirilen Goya Ödülleri’nde hem en iyi animasyon film hem de en iyi uyarlama senaryo ödüllerini kazanan bu yapımı herkese önerebilirim. Hayvanların konuşturulduğu komik şeylerden seksen dakika kadar uzak kalmak kimsenin hayatından bir şey alıp götürmez –bu film söz konusu olduğunda getirisi bile olur.
Bu yazıyı beğendiniz mi? Hemen puan verin?
Rating: 8.7/10 (14 votes cast)
 
Diğer kız arkadaşlarla buluşmaya giden anne Çiğdem
 
 


3 yorum:

Şepşeker dedi ki...

Masadaki acı biber turşusuna bittim . Çok severim.

Oglak Kizlari dedi ki...

Aman bi de güzeldi ki şepşeker.
İsmine bayıldım.

Hoşgeldin.

Derhal blog una gelecek anne Çiğdem

Karyatid dedi ki...

Kardeşim, Arrugas 'ı isteyom. Ben de seyredeyim olur mu ?

Xçanta Kardeşin:)