16 Ekim 2012 Salı

Evde Lahana Turşusu nasıl kurulur?

Merhaba,

Lahana turşum güzel oldu. Itiraf ediyorum Eda nın annesinin yaptığı gibi değil ama buda çok güzel.
Bu Cumartesi Eda ve Şenay fikir beyan edecek bakalım . Çünkü bu kişiler diğer turşuyu tadanlar.

Buyrun benim yönteme;

5 Lt kavanoz
3 çorba kaşığı kaya tuzu ( Eğer kavanozunuz küçükse, 1 litre için 1 tatlı kaşığı tuz)
1 çay kaşığı limon tuzu
1 avuç nohut
Suyun 1/4 için elma sirkesi ( ev yapımı olursa iyi olur) 
1 elma
Sarımsak bolca.
Limon dilimleri ( istenirse ben koymadım)
1 demet dereotu ve maydanoz
İsteyen biraz pul biber de atabilir ( acıııı) 
Kereviz sapları da çok yakışacaktır ve havuç. Ben bulamadığım için koyamadım. Siz ekleyin ltf.

Ağzına kadar su koyup, mümkünse üstüne temiz bir ağırlık taşı koyup, karanlık ve serin bir yerde bekletiniz. Benim ki abartmıyorum bir haftada oldu. Az tuzlu ve bayıldıık. Ada da yese iyi olurdu ama o istemedi, varsa yoksa kornişon diyor o.


Diğer turşum da çok güzel ama yumuşamalar var. Kimyasallar atarak bu yumuşamayı durdurabilirim ama istemiyorum. O karışık turşuya bitmese de sürekli ekleme yapıyorum. Mesela bugün yarım kilo daha kornişon alıp ekledim.


Afiyet Olsun.

Turşu fatihi anne Çiğdem


13 yorum:

Recep Altun dedi ki...

Merhabalar,

Yemesi çok güzel ama; hem hazırlanırken, hem de yemek için açıldığında çok kötü kokuyor.

Selam ve dualarımla.

asli@b dedi ki...

Günaydın Çiğdem'cim,
Ellerine sağlık - ağzım sulandı turşuların görüntüsünden ;D

sibelinmutfagi dedi ki...

GÜZEL YORUMLARINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER BENDE İADEYİ ZİYARETE GELDİM VE SİTENİZİ GEZİYORUM

MÜGE KÖKLÜ ATİK dedi ki...

Sitenizi yeni kesfettim, bu arada mukemmel paylasimlar:)

Bloglari yeni yeni geziyorum. Cok keyif aldim.

Benimkine de siZi beklerim

www.mugekokluatik.blogspot.com

Sevgiler

Ates boceginin annesi Muge:)

anne eli gibi dedi ki...

ellerine sağlık,Afiyetle tüketin...

fuat gencal dedi ki...

Ne kadar güzel görünüyor. Ellerinize, emeğinize sağlık.

Saygılar..

Nilgün dedi ki...

Turşuyu o kadar çok seviyorum ki tarifi okurken bile ağzım bir hoş oldu. Ellerinize sağlık, afiyetler :))

Oglak Kizlari dedi ki...

Nilgün,

Ben neredeyse hergün yiyorum ve yemekten önce başlıyorum.
Turşuuu, bak yazarken bile yanaklarım kamaştı.

Turşu güzeli anne Çiğdem

--------------------------

Fuat bey,

Hoşgeldiniz, şöyel bir dolaştım blog unuzu, karnabahar sufle ye bayıldımm.

Eşe dosta selam yola devam diyen anne Çiğdem

-------------------

Anne Eli,

Sağol bidenem. Bekleriz.

Davetkar anne Çiğdem

-------------------

Müge cim,

Geldim, geldim. Duygulu yazılar, bitanesi ve en yenisi beni hüzünlendirdi bile.

Sulugöz Tahire anne Çiğdem

-------------------------------

Sibelin mutfağı,

Çok incesin, teşekkür ederim.

Cezeryeleri henüz mideye indirmiş anne Çiğdem

----------------------

Aslı cım, kap aileni geaaalll.
Kargo yaparsam kokar biliyon mu?

Şakacı anne Çiğdem

------------------------

Recep bey,

Vallahi bu kokmadı. Sanırım benim gözüm dönmüştü.


Başladınız mı yazılara, durun bi gelip bakayım.
Pisboğaz anne Çiğdem

Oglak Kizlari dedi ki...

Recep bey,

Başlamamışssınız.
Tüh.

Gururlu anne Çiğdem

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Ellerine sağlık canım :)))

Oglak Kizlari dedi ki...

Afiyet olsun.
Gelin yeyin ltf.

Misafirperver anne >Çiğdem

durununannesi dedi ki...

yumuşamaları engellemek için içine yarım bardaktan biraz az toz şeker koyun ozaman erimezler..
sevgiler...

Oglak Kizlari dedi ki...

Duru nun annesi, Siz bir meleksiniz. Ehi..

Şeker anne Çiğdem