16 Ocak 2012 Pazartesi

Nohut Mayalı Ev Yapımı Ekmek

Merhaba,

Nihayet günlerdir uğraştığım ( tatlı nohut mayası) geldi. Biliyorsunuz, pakette satılan maya ların da içeriğini yoğurtunki gibi değiştirdiler yada değiştiriyorlar. Zaten uzun zamandır, evde kendi mayamı yapmak istiyordum, nihayet başardım. Dün gece kurduğum maya sabah gelmişti. Ada ile zıplayarak karşıladık kendisini.

Gerçi taze ekmek seven eşimi bu ekmeği yemeğe ikna etmek zor olacak çünkü o benim gibi kızartıp yemeyi sevmeyenlerden. Bakalım, bulacağız bir hal-yol.

Temiz bir bez içerisinde bir avuç nohut u, Ada ile birlikte kırdık, tuzla buz yapmadık bazı nohutlar sadece ikiye ayrıldı o kadar. Sonra onları kuru ve temiz bir kavanoza aldık, üzerine bir avuç un ve bir fiske tuz ardından bir adet defne yaprağı ekleyip üzerine el yakmayan sıcak suyu boca ettik. Kalorifer in üstüne koyduk. Gece yatarken de bir bardak sıcak su ekledik ki maya hanım gelsin. Sabah sürprizzz.

Orijinal tarif için bakınız Sibel in blog u ve teşekkürler annesi Nimet hanim.

http://www.sibelinkahvesi.com/2005/08/nohut-mayal-ekmek.html

Bir posta yoğurduk, fırına koyduk, hamur şişti sonra kepek ve İpek hanım çiftliğinden aldığım unu ekledim, şimdi yine fırında bakalım şişmeye devam edecekmi. Gittim baktım; şişiyor yaşasssııınnnn.
Daha pişmedi bile ama ben kızartıp üstüne İpek hanim çiftliğinin tereyağını ve Aysun un kaşarını koyup yemeyi hayal ediyorum. Pisboğazım ben pisboğaz.

Detaylı anlatmıyorum çünkü Sibel in blog unda çok güzel bir anlatım var. 


Cem derki, kızım Fener li doğdu. Sweatshirt te bunu tasdikliyor. 


Cumartesi Ada nin ablalık yaptığı şeker kız Nisa. Maşallah.


Onca laf ettim. Buyrun kardeşim sayesinde benim de Cocuet den bir eşyam oldu. Ukalalık eder dalga geçersem sonunda sonumun bu olacağı belliydi. Yüzük beğendim, Yaprak a bana doğumgünü hediyesi aldırdım. Ehi.. Ablayım ben. Cık..cık..



Kızımın bugünkü Winks sanat şahaseri. Ataçlar el ve ayak. Son bir aydır kendini aşıyor Ada.
Maşallah. Tabi çocukları güzel resim çizenler yorum yapmasınlar.

Canan ın kızı Nil cimnastikte bir üst sınıfa alınmış. Zaten adam olacak çocuk.. Tebrik ederiz. Başarılarının devamını dileriz.

Menü; Pirinç pilavı ( namı diğer beyaz pilav, kızım yarısını öğle yemeği olarak yedi ve daha kokarken ıhmmm beyaz pilav mı pişiriyorsun dedi. Hindi but, 40 dk ve daha pişmedi. Sanırım organik bu Hindi. E tabi satışı yok ya. Arz, talep meselesi.

Dün de kemik suyunda Malatya Tarhanasını yoğurtlu yaptım, çok güzel oldu. Teşekkürler Yüksel Hala ve getiren Nimet hanim, namı diğer annem.

Cimnastik günü bugün.

Kar yağmaya başladı, inceden. Güneş de kayboldu. Ev 24 derece. Allah dışarıda olanlara yardım etsin.

Şükreden anne Çiğdem









7 yorum:

hayatreceli dedi ki...

aa nohut mayalı mı hiç duymadım ve tatmadımda bence çok güzel olmuştur eminim ellerinize sağlık canımm afiyetler olsun ..bizede tatmak nasip olur inşallah:)
sevgiler...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

nohut mayalıyı ilk kez duydum ben de. Güzel olmuştur eminim :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

nohut mayalıyı ilk kez duydum ben de. Güzel olmuştur eminim :)

Feride dedi ki...

ayy ben de yapmıştım sibelin nohut mayasından.. aynen onun tasvir ettiği gibi spor yaptıgın çantada unutulan çorabı 3 gün sonra farkettiğindeki gibi bir kokusu olsa da, ekmeğimi gaet lezzetli yapmıştı.. benim anneannem yapardı bu ekmekten biz kücükken ve içide -mutlaka- kuru börülce konmuş tarhana ile yerdik.. size de afiyetler olsun ellerine sağlık.

Oglak Kizlari dedi ki...

Reçelim,

Sorma, sorma.

Bcerememiş anne Çiğdem
------------------------------------

Hayat izlerim,

Olmadı, çünkü eksik yaptım. Ahh.. ah..

Israf anne Çiğdem

---------------------------------

Ahh.. ah yiyemedikki.

Beceriksiz anne Çiğdem

Adsız dedi ki...

EDA YANIK Der ki ; Çigdemcim , nohut mayalı ekmegini duyunca pek bir heveslendim cunku bizim akhisarda sadece bir ekmek fırını bunu cıkarır ve reçetesini de sır gibi saklar , inanılmaz letteli bir ekmek olur. , hic uzulme ben sana guveniyorum bir dahaki sefere muhakkak olacaktır :)

Oglak Kizlari dedi ki...

Eda cım,

Yapmam mı, denemeleri devam ediyor.

:-)
Becerecek olan anne Çiğdem