9 Ocak 2012 Pazartesi

Çocuk tiyatrosu- Maltepe

Merhaba,

Ne yoğunuz, ne yoğunuz. O kadar yoğunuz ki, yazamıyoruz.

Ada kız la kasaba gittik geçengün, Hindi alalim istedim. Severim ben. Yılbaşından kalan Kandıra hindileriymiş. İki but rica ettim, Ada sordu, anne bu nedir; Hindi kızım, hımm.. hani kızım geçengün Kınalı Ada ya gitmiştik, orada tavuklarla birlikte yürüyen ve glu glu yapan hayvanlar vardı ya, aa evet annecim, hah işte onlar. Bizimki hemen ağzını kapattı, ben yemem o zaman dedi. Nasıl?

Efenim hindi suyundan terbiyeli çorba yaptım, içinde hindi parçaları yüzen. Süper oldu. Yanınada hindili beyaz pilav ve ayran. Süper.

İpek hanım çiftliğinden aldığımız yumurtalar ve kekikli pekmez harika. Tavsiye ederim. Link;
Toz kırmızı biber inanılmaz. Küllü zeytin rüya gibi, Ada 15 tane yedi hemde akşam yemeğinde.

http://www.ipekhanim.com/ipek_hanim_ciftligi/ciftlige_giris.html

Cumartesi günü, Grandhouse da yeni başlayan tiyatroya gittik. Ocak ayı boyunca her Cumartesi, Pazar iki oyun dönecek biri Yumurtam Sıcak, diğeri Süper Babanne. Bilet fiyatı 10 Tl. Başlangıç saati 12,00. Sahne küçük ve samimi. Ustelik arabayla değil yürüyerek yuppppiii. Ada kız tiyatro seyretti ben de kitap okudum dışarıda. Aradabir de içeriye girip baktım, kontrol ettim. Çok kalabalık değildi ama az insan da yoktu. Kapımıza gelen broşürle haberdar olduk etkinlikten. Ada kız şarkıları da pek begendi..



Cumartesi akşamı, Ada kız büyükannesinde kaldı. Ertesi gün bana; anne biliyormusun ben büyükannemde uyurken hiç kötü rüya görmedim. Aaa ne güzel kızım. Niye biliyomusun, niye meleğim? Çünkü biz dua ettik ve kötü cadi ve diğerleri!! rüyama gelmediler. Tamam kızım bundan böyle bizde dua edelim, kötü rüya görme. Kiki den öğreneceğiz dua içeriğini ve aynı duaya devam edeceğiz. Manaviyat çok önemli.

Kızımla bir sabah, Maltepe-Beşçeşmeler deki tarihi taşfırın simitçi de kahvaltı ettik. Kızım Aysun un peyniri ve şokella ile kendisine bomba hazırladı ve yarım simidi lüfüşledi. Diğer yarısını da ben tabiki. Birde yoğurtlu bir tatlı. Şamkurabiyesi ne benziyordu tadı. Güya yarısını yiyecektim ama
tamamı gitti. Ohh sefamız olsun.






Ne diyor Karatay; 2, kitaba okuyorum, arada alıntı yapmassam olmaz.

Hafif depresyon geçirenler; ilaç almayı kessinler, çünkü bu kısır döngüye dönüşüyor. Bu haplar vücut yağlarını arttırıp kilo almaya neden oluyor. Karaciğer ve pankreas yağlanması başlıyor ve kişide morak bozukluğuna neden olup, depresyonu körüklüyor. Yeme isteğini de yol açar çünkü beyinde ki doyma merkezini etkiliyorlar.

Bel ve diz ağrıları başta olmak üzere hemen bütün hastalıkların temeli hareketsizliktir.

Bu ağrılar hareket ettikten veya sıcak su banyosundan sonra genelde yok olur. Bu yüzden Ingiltere de uzun süre yatakta kalan hastalarınaltına hakiki koyun postu serilir. Siirt te üretilen tiftik veya saf yün battaniyesini alıp yatak çarşafınızın altına sererek (yaz ve kış) kronik ağrılarınızı hafifletebilirsiniz.

Altın çilek atropindir ve atropin de tansiyonu olanlar ve kalp hastaları için fazlasıyla tehlikelidir.

Bu alıntılarım zaman zaman devam edecektir efem.

 


Bu arada TRT -OKUL diye bir kanalda Ingilizce dersler başladı. Hergün saat 12,00 ve 13,00 arası sanırım. Ada kız ı salonda oynatıp, tv yi arkasında açık bırakıyorum. Umarım yararı olur.

Cuma günü Belgin e davetliydik. Harika kestaneli pilav ve ıspanaklı pasta yedik. Ihmmm... çocuklar da çok güzel oynadılar. Hazal ablalarının etkileri büyüktü tabi. Ellerine sağlık Belgin. Nurhayat ta bize deterjan dersleri verdi sağolsun. Pek yakında detaylar buradaaaa..

Bugün cimnastik günümüz.
Yemek yapar gideriz. Menü mü, kurufasülye ve bulgur pilavıııı. Ayran. Aysun un sütü sağolsun.


Sevgiler

Yoğun anne Çiğdem











8 yorum:

yerdenuzak dedi ki...

Canım ne güzel, dolu dolu, enerjiniz hiç bitmesin;)

sarımutfak-hande dedi ki...

grandhause a çok yakınım bunu duymamıştım iyi oldu öğrendiğim canım
sevgilerimle...

Berceste dedi ki...

Su ses cikartan zimbirti var ya, sarki guzel ama bizim evi ayaga kaldirdi... Uyuyanlari uyandirdi. Imdat bacim :)

Oglak Kizlari dedi ki...

Çocuklarla moda,

Aminnnn.

Şükreden anne Çiğdem

------------------------------------

Hande,

ne güzel iyiki yazıyorum, paylaşıyoruz. Bu hafta Pazar herhalde Cem ile gider Ada kız sonra ki ay buluşalımmı?

davetkar anne Çiğdem

----------------------------------

Berceste,

Öldüm gülmekten.

neşeli anne Çiğdem

Berceste dedi ki...

Cozum buldun mu, ondan haber ver. Ben genelde gecenin bir vakti okuyorum bloglari, bu sefer daha erkendi ama sekerleme yapan kucumeni ayaga dikti!

Oglak Kizlari dedi ki...

Berceste,

Ay daha yeni müzik eklemeyi becerdim.
Kar bilem yağdıramadan..

Vallaha kaldırmam. Ben gece girince, bilgisayarın sesini kısıyorum, sen de kıssan ha ne olur.

:-)

Yüzssüz anne Çiğdem

Berceste dedi ki...

Allah Allaaaah! Sen ac bilgisayarindan dinle, biz niye dinliyoz :D :D :D

Saka bir yana, is yerinde bakan var, benim gibi evdekileri ayaklandiran var. Bari tiklayinca calanindan olsun. Blog acilinca avaz avaz bagirmasin olmaz mi?

Cok pazarlikci gordum simdi de ben kendimi :P

Kar istiyorsan onu da buluruz ama o da sayfayi yavaslatiyor. Tikliyorsun tikliyorsun yurumuyor sonra sayfa!

olsada yesek suzan dedi ki...

merhaba, ben çorluda oturduğum için şehir dışına pasta gönderme imkanım maalesef yok:( Sadece kurabiye ve cupcake gönderimi yapabiliyorum yoksa çok isterdim yapmayı, çok uygun fiyata yapıyorum çünkü, güzel yorumun için çok teşekkür ederim sevgiler...