8 Aralık 2011 Perşembe

Kızımla Kahvaltı ve Ispanaklı Kiş

Günaydın,

Özenin diye yazıyorum;

Spor yapıldı, duş alındı, kahvaltı edildi. Ada kız tv seyrediyor ve ben de bilgisayardayım. Hava yağmurlu, yan komşum çatıdan su alıyor maalesef, sıra bizde. Bugün evdeyiz, Aysun un sütlerini bekliyoruz. Bu hafta rekor siparişim var 7,5 Lt süt ve bir peynir. Yakında dağıtım noktası ben olacagım.

Ken Grimwood- Kayboluş bitti. Karatay ın 2. kitabına başladım.

Sabahları Ada yanıma geliyor, yaklaşık yarım saat keyf yapıyoruz. Önce onun o gün için uydurduğu bir oyunu oynuyoruz. Muhtemelen zar atmacalı ve Barbie dergisinden Cem ile birlikte yaptığı  kutuyu içeren bir oyun oluyor ve nedense hep gözlerimiz kapalı oynamak zorundayız.

Sonra anne kitap okurmusun, peki kızım ama gözlüğüm nerede. Anneee hep aynı soruyu soruyorsun. Bulup getiriyor. Gözlük tutmayı da öğrendi, çok kibar kızım benim. Camlarına hiç dokunmuyor. Kitabı okuyoruz, pürdikkat dinliyor. Sonra işte yüz yıkama, diş fırçalama v.s. Arada heyecanlanıp bağırıyor, ben de hişşş kızım komşumuzun oğlu Kerem i uyandıracaksın diyorum. Cevaba bakın;   Kerem çoktaaaaaan okula gitmiştir anneee.




Aralık ayı girdi, Yılbaşı ağacı zamanıııı. Cem ile çığlık çığlığa dekore ettiler ağacı. Bayılıyor akşam olunca ışıklarını yakmaya. Sabredemiyor bazan.


Nereden aldığımı hatırlamıyorum ama bayılıyorum bu süslere.



Genel görünüm.
Bu sene Damat ta yapışkan yaprak sendromu var. Bakalım tedavi sonuç verecekmi. Yaprak sayesinde Ford dan düğün hediyemiz. Minicikti geldiğinde. Çok seviyoruz biz Damat ı.


Dün, Çarşamba günü, kızım yanıma gelip anne ben börek yemek istiyorum dedi. Haydaaaa, kızım börek yok tubby tost yapsam, hatta hadi gidelim dışarıda kahvaltı edelim. Olur. Dışarı çıktık, yağmur başladı. Kızım ve şemsiyesi.
 


Sahil de yeni açılan belediyenin kapalı, camları kocaman olan cafe ye gittik. Hava yağmurlu, deniz yanıbaşımızda, tubby tostlar güzel, çay güzel. Bülent abi dende günlük süt aldık Ada ya, deymeyin keyfimize. Büfe den de Meraklı Minik, e Barbie dergisi zaten yanımızdaydı.
 


Kahvaltı edildi.


Merkalı Minik neredeyse bitti. Bazı makas gerektiren aktiviteler eve kaldı.


Sıralama oyunlarına bayılıyor Ada. Hele ''sticker'' ile destekleniyorsa.


Kızımın yüzü hala hastalıklı. Burun akıntısından başka bişey yok ama bitürlü geçmedi klasik problemimiz. Çevreden duyuyorum antibiyotiklere başlanmış bile. Masaya vuruyoruz, tak- tak-tak.



Eşleştirme kartları süper. Üstündeki hayvaların İngilizce adlarını  bulmak daha da süper.
Hele de yanımızda sözlük yoksa. 



 Bayağı kalabalıktı, tam çıkalım dedik; yağmur felaket yağmaya başladı. Eee gelen bayanlar kaave kokuttular, benim neyim eksik. Tadı mı eh işte.

Eve döndük, yayla çorbamızı yaptık, ıspanak kiş in hamurunu yapıp, fırında ön pişirme yaptık ve hoop cicoş a. Özlemiştik onları. Onlarda da ekşili köfte vardı ( Malatya yemeği)  ama acısından yiyemedi Ada. E kalmasın tabi ben yedim.

Ispanaklı Kiş;


Ispanaklar ve mantarlar.


Beşamek sos.


Iki bardak süt girdikten sonra, üstüne bir de muskat.


Ispanakları yaydım.


Üstünede beşamel sos, ohh..


Gelsin peynir rendesi.


Cem tarafına kalp ve Ada tarafına da Geyik şekli.


 Ve Cem in dilimi.
Bir dilim kaldı, kim önce gelirse ona ısıtırım.

Hamur Malzemeleri:
  • 100gr soğuk margarin
  • 2 su bardağı un
  • 1 yumurta
  • 2 yemek kaşığı yoğurt (kıtır bir hamur elde etmek isterseniz yoğurt yerine buzlu su)
  1. Margarini unla mıncıklayarak unufak hale getirin.
  2. Yumurta ve yoğurt ilavesiyle yağlanmış 21cmlik kalıbınıza (veya minik kalıplara) yayıp pişirin. (benim tamamen pişirdiklerim sonradan ıspanak ilavesiyle tekrar pişirince biraz kuru oldular bu yüzden ön pişirmeyi çok uzun tutmamakta yarar var.)
İç Malzeme
  • 1 orta boy soğan
  • mantar, arzuya göre
  • 1 kg ıspanak
  • tuz karabiber
  • beyaz peynir
  • 2 yemek kaşığı sıvıyağ
  • 2 yemek kaşığı un, silme
  • 2 su bardağı süt

  1. Soğanı mantarla kavurup mantar suyunu çekene kadar pişirin, yıkayıp doğradığınız ıspanakları ekleyin. Ispanak suyunu çekene kadar pişirip tuz, karabiber ve peynir ekleyin.
  2. Unu sıvıyağ ile kokusu çıkana kadar kavurun. Sütü ekleyip muhallebi gibi pişirerek beşamel sos elde edin.
  3. Kiş hamurunun üzerine önce ıspanağı sonra beşamel sosu yayıp sos kızarana kadar pişirin.



Ben beyaz peynir yerine kaşar peynir kullandım. 26-28 çaplı bir cam kap kullandım, yinede hamur fazla oldu. Gerçi kenarları kıtır oldu ki ben çok severim.

Tarif, portakal ağacın dan; http://www.portakalagaci.com/oburcuk/2008/02/ispanakl-ki.html

Ada kız yemedi, kustu iyimi. Beğendim de karnım tok filan dedi. Kızım peki çorba vereyim dedim ve hiç kızmadığımıda belirttim, o zaman bana sarıldı ve beğenmedim, biraz daha çorba yiyebilirmiyim dedi. Sonra da anne bugün hç kızmıyorsun dedi. Hani hayırdır manasına :-)


Cuma akşamı, Lise den arkadaşlarımı göreceğim. Uzuuun yıllar oldu. Gündüz de Şenay,Nil ve Acar ı ziyaret edeceğiz.

Kızım soruyor, bugün nereye gideceğiz anne, evdeyiz kızım, yaaaa ama anne evde oturulmaz ki.

Umut un anneannesi yerinde rahat uyusun. Allah Rahmet Eylesin.

Ne yazar mezarlıkların girişinde, ey fani birgün sen de ölümü tadacaksın.

Şükreden anne Çiğdem











5 yorum:

hayatizlerim dedi ki...

Çocukalrla geçirilen vakitlere bayılıyorum; lişte aklım kaldı, ellerine sağlık :)))

nalan dedi ki...

o turuncu süsün bende de yeşili var.düşürdün aklıma bilemedin şimdi hadi bakalım nerden aldımdı?
bir de aklıma fena takıldı, sen tarifte margarin demişsin, yerine tereyağ kullanmışsındır değil mi?

hintcevizi dedi ki...

Maşallah ne kadar güzelliklerle dolu bir yazı olmuş öyle, yılbaşı ağacınız çok hoş.. ışıklara bayılırım bende böyle bişey yapıcam aklıma karpuz kabuğu düşürdün ;)

yaruze... dedi ki...

uzun uzuuun ve keyif dolu bir yazı olmuş.
Keyfiniz huzurunuz daim olsun...

Oglak Kizlari dedi ki...

Hayatizlerim,

Gel ne olursan ol gel diyorum ama..

Davetkar anne Çiğdem

-------------------------------------

Nalan,

Ben hiç hatırlamıyorum nereden aldığımı, sen bulursun biliyorum.

Gelecek hafta gerçek tereyağ gelecek o zaman evet ama bu defa margarin. Normalde zeytinyağı kullanırım. Erzak olarak gelmişti bu margarin.

Arada oluyor Nalan ım.

hafif yeşil anne Çiğdem

-----------------------------------

Hintcevizi,

Beğendiğine sevindim. Sen de yap hem de hemen. Çocuklar bayılıyorlar.

karpuz kabuğu düştü, bayıldım buna.

Karpuz kabuğunun denize düşmesini seven anne Çiğdem

-----------------------------------

Yaruze,

Iyi dileklerin için çoookkk teşekkür ederiz.

Mesut anne Çiğdem