27 Eylül 2011 Salı

Merhaba,

Anneee bizim dünyada da böyle kuşlar olur mu. BBC de ki bir programı seyrederken gördüğü kuş üzerine soruyor bu soruyu. Akıllı ve komik kızım benim.

Dora dergisinde büyüteç ve Uğur böcekleri var bu ay. Biz çok beğendik, tavsiye ederiz.
Şu anda ise ''Barbie li bileziğine ''büyüteci ile  bir bakışı var, görmelisiniz suratında ki ciddiyeti.
Büyükanne geldi dün bize, bir bilezik ve çok güzel bir kutu getirmiş Ada ya, içinde tahtadan harfler olan. Sağolsun. Şu belimi bir düzelteyim Ada ile ara verdiğimiz aktivitelere başlayacağız yine.


 Uğur böceklerinin gözleride oynuyor.

Sabah öksürük gitmişti saat 14,00 itibari ile yine yeniden. Üfffffffffff... Cem in yaptığı sihirli içecek de bi işe yaramıyor bugün. Yada yarıyor ama sonra tekrar. Tarifimi, buyrun;

2 çay kaşığı limon kabuğu rendesi. ( Pazar limonu)
1 çay kaşığı ada çayı. ( Dalyan da teyze toplamış ve yeni inmişti, sırtından aldıydık)
1/2 çay kaşığı kekik ( Gökçeada kekiği)
1 limonun suyu. ( Pazar limonu)
Bal ( Tema Balı kullandık)

15 dk demle ve süzüp ver. Bir yarım saat etkili oluyor.

Eda da çörek otu çok faydalıymış dedi. Biberliğe koyup öğütmeli herhalde.
Şenay, Eda, Alevvvv sizi çok özledim. Aydan burnumda tütüyor. Dostlar iyiki varsınız.

Watson, doğru yazmışımdır umarım. Geçen Çarşamba, Canan ile sinemaya gittik. Malum Ada okula başladı bizim de ilk ekonomik sinema ( 6 Tl) seans turlarımız başladı. Çoğu zaman tek im ama keyifliyim. Takılanlar olursa da keyifliyim. ''Bad Teacher'' a gittik ben beğendim Canan pek beğenmedi.  Aslında film beğenilecek gibi diil, konuda yavan ama işte ben. Tüm filmler hoşuma gidiyor işte ne yapayım. Filmin konusu klişe diyebiliriz.

Watson diyorduk, nerelere geldik. Watson a girdim ben pasaklı, belki bişeye ihtiyacım vardır diye. Ala ala Ada ya harika ''arı'' mantar tahta iğneler aldım. Ada bayılıyor onlara. Biliyorum tehlikeli amma kızım pek bi dikkatli bende tabi.




 Büyükannenin getirdiği harkulade oyuncak. Saat de öğrenir tam zamanı. Teşekkür ederiz.

 Bu oyuncak Arbie s den. Evet çok severim evet yedik ammaa çok pahalı. Bir alana bir bedava olmasına rağmen Ada nın menüsü dahil 23,50 verdik yaw. Ne oluyoruz.

 Şenay ın kızlara aldığı hediye papağan. Ne derseniz onu tekrar ediyor. Ada bayılıyor. Sağol Şenay ablası.

 Ada bu sene yine yuvaya haftada bir gün gidiyor. Bu sene 2007 lilere kitap başlatıyorlar.Buda oradan bir çalışma. Kızım ev ödevi ama pek taktığımız yok henüz. Dedim ya şu bel ağrısı bir geçsin o zaman aktiviteler. Kızım başlamış ben uyurken bir sabah. Zilli.


Kötü ve para avcısı öğretmen, çocukları da taktığı yok fakat sonra iyi öğretmen oluyor tabi ve tat..taaa mutlu son. Birde diyorsunuzki kardeşim ABDde normal adam yokmu, bütün tipler birşeyle kafayı yemişler gibi.



Canan ın verdiği erikler reçel oldu. Bir-iki sofralık ama olsun. Hımm... Ordu dan paketler. Yaşasın.

Rick Stein şu aralar BBC HDde seyredilebilecek en güzel programları yapıyor. Lütfen seyredin. Gezme ve yeme programı denilebilir.



Program demişken, Ebru Şallı daha pilates e başlamadı. Ne zaman acaba, bir tweet atmak lazım.


16 Ekim, Avrasya koşusuna bizde çekirdek ailemizle katılıyoruuzzz. Umarım yağmur yağmaz. Son katıldığımızda yağmur girmeyen yerimiz kalmamıştı. Sorularınızı duyar gibiyim; tabiki Ada nın pusetini alacağız. Hiii Auntie ye sormayı unuttuk.
Auntie??

Yine hertelden oldu ama güzel oldu.
Kız uyuyor, akşama annedeyiz, dolma vaaarrr..

Cumartesi Selim lerde tavşan eti yedik, oda vaarr. Ay durun, tuvalette yaptığımı anlatayım, olmazsa olmaz; Tuvalete bir girdim, aa..aa. çiçek gibi jel tarzı bişey var. Önce çiş yaptım, içim rahat etmedi bu herhalde saç jölesi bende üstüne çiş yaptım dedim ( neden çiçek şekli bir şeyi saç jölesi zannettiğim ise sorgulanmasın ltf. aramız bozulur) ve tuvalet kağıdı ile alıp çöpe attım. ( tamam canım sonra elimi yıkadım) sonra fırçaladım ve bayağı bir köpürünce yaptığım işi algıladım ve koşarak evsahibesinin yanına gittimmm ve anlattım. Çok gülmeyin.



Revir başı ama neşeli anne Çiğdem

25 yorum:

yerdenuzak dedi ki...

Çok geçmiş olsun, bende aynı sihirli içeceği yapıyorum ama zaman zaman yetersiz kalıyor, bir an önce iyileşmesini dilerim;)

Karyatid dedi ki...

Kardeşim benim:) Seviyorum seni çok ...
16 Ekim'de beni de sayın tabi, Cüneyr'e de sorayım belki o da gelmek ister...

Annem'de Malatya'da olacağı için hayıflanıyor gelemeyeceğim diyerek... Tüh...

Bu pazar kahvaltı mangalda,ne dersiniz?

annesiningülü dedi ki...

geçmiş olsun hemencecik
bu karışımla iyileşir sanırsam
çörekotu ve bal karışımını tavsiye ediyorlar
hiç lüzum kalmadı ama bir dene istersen
16 Ekim'mi dedin, bizde gelebiliriz sanırım. Ama büyükçekmece'den zor olur :S
siz bu pazar yine geziyorsunuz galiba :D

Unknown dedi ki...

dün deli etti bloğun bir türlü yorum bırakamdım hatta benim bloğun yorum kısmına yazdım yorum bırakamıyorum bırakabilen yazsın diye:))

çok çok geçmiş olsun.bu içeçeği not edeyimde nasıl içireyim birde onun formülünü yazsan:))
güldüm işte güldüm:))

Berceste dedi ki...

Gecmis olsun bocuge. Ben Tubitak'in cikartma kitaplarini siddetle herkese oneriyorum bu aralar. Mutlaka bakin, begendiginizi alip baslayin. Bizim 2,5 yasindaki bocuk cok ama cok sevdi. Durup durup opuyor kitabini! Cicekleri bitirdik, Bahcedeki Yaban Hayatina devam ediyoruz. Kendisi buluyor neyi yapistiracagini, beraber cikartiyoruz ve gene kendisi benim yardimimla yapistiriyor.

Rick Stein'a bayilirim ben. UK'de yasadigimiz gunlerden favorimdir kendisi. Su anda ne yayimda bilmiyorum ama onun Turkiye ile ilgili hazirladigi bolumler de vardi. Simdi onun kitabi kutuphanemin bas kosesinde :)

Bu yazi uzerine daha cok yazacak sey var da... Bocuk cekistiriyor :P

gülay dedi ki...

Ya konuyla hiç bir ilgisi olmayacak biliyorum ama kütüphanenize bittimmmm Çiğdem.Vallahi fotoğraflarda gözümü alamadım kütüphaneden.
O güzelliğe de kıyamam iyileşsin artık:(

ıhlamurcum dedi ki...

.Çok geçmiş olsun, benim de öksürük için 2 önerim var. Oğullarımı öyle büyüttüm. Birincisi 1 çay kaşığı toz zencefille 1 tatlı kaşığı balı karıştırıp( macun gibi ) içirin, üzerine de ılık su. 2. de ayaklarının altına viks sürüp, çorap giydirin, öksürük zınk diye kesiliyor.
Bu arada çok içten yazmışsınız, tebrikler

gökyüzününelleri.blogspot.com dedi ki...

yorumunuz için teşekkürler tabiki yarım ölçü yapabilirsiniz sevgiler

hintcevizi dedi ki...

Merhaba dergi görünce bende Ada'ya meraklı minik dergisini önereyim dedim okudunuz mu bilmiyorum ama,içeriğini ben çok beğeniyorum.

Oglak Kizlari dedi ki...

Yerden Uzak,

Ne kadar naziksin, teşekkür ederim.
Yarın ilaçları keseceğim bakalım neler olacak.

Endişeli anne Çiğdem

Oglak Kizlari dedi ki...

Kardeşiiim,

Hoşgeldin.

Eh kader artık. Sevgili ve mutlu çekirdek aişemiz gider. Umarım yağmur yağmaz.

Pazar kahvaltı, neden olmasın. bakalım.

Ben de seni çok seviyom, ah ah kızıma bir kardeş lazım.

Yaşlı anne Çiğdem

Oglak Kizlari dedi ki...

Bahar,

Valla belli olmaz bizde bu gezgin kardeş olunca, takılıyoz.

Büyükçekmeceden katılmak zor olur gibi ama katılırsanız haber et, kızlar çok eğlenir bende gerçek dost edinirim ( sanal olmayan yani).

Sağol bitanem, öksürük geri geldi ama bakalım.

Yürüyüş sever anne Çiğdem

Oglak Kizlari dedi ki...

Sezobigo,

Azmine hayranım, ben bir problem yaşamadım. Ehii.. ehi..

Bol balla, balı da içecek sıcakken koymaycen, gerekirse çeşitli şekil ve renklerde pipet alınacak v.s.

Esprili anne Çiğdem

Oglak Kizlari dedi ki...

Berceste,

Bi de Anjum diye bir sanırım İngiliz asıllı bir hint var. O da süper bildin mi?

Stein in kitabını nereden aldın, çevirimi orjinal mi?? Şu anda tekrar programları var, Türkiye bölümü dahil biz habire seyrediyoz. Hatta bugün palamut u onun dediği gibi pişirdim ve süper.

Epeyidir çıkartma kitap almıyoz. Evvet alalım, sonuçta Meraklı Minik aldığımızda ilk sticker sayfası yapılıyor.

Yazacak çok şeyi olan ama bunu blog sayfasına saklayan anne Çiğdem

Oglak Kizlari dedi ki...

Gülay,

Ne sevindim. Ben de bayılırım bizim kütüphaneye. Evlendiğimizde annemler aman salonda kitaplık mı olur dediler ama biz onları dinlemedik. Iyiki dinlememişiz.

Kitap verilir ama kimlere verildi niye not alınır.

Iyi dileklerin için sağol.
Kıl anne Çiğdem

Oglak Kizlari dedi ki...

Ihlamurcum,

Ziyaretine pek sevindim.
Öneriler müthiş.
Viks süreme işi, bir eczacı arkadaşım tarafından bana men edildi. Çünkü bir sürü insan viks alerjisi ile geliyormuş!!! amam bu öksürük devam ederse yarın çıkıp zencefil alayım. kavanoz kırılınca gittim benim canım kavanoz.
Bolca teşekkür ederim.

Kıçı kalkmış anne Çiğdem

Oglak Kizlari dedi ki...

Gökyüzünün elleri,

Ne kadar naziksin. Yapacağım.

Hamarat anne Çiğdem

Oglak Kizlari dedi ki...

Hintcevizi,

Sağol.
Biz Meraklı Minik dergisine zaten
bayılıyoruz hatta onun çizerlerinden birine de üyeyiz. Pino. Bilirmisin?

Bu ara acaba bir diğer Tübitak çocuk dergisine başlasakmı diyorum. Bakalım.

Meraklı Minik dergisine biz de bayılıyoruz. sağol varol.

Kültürlü anne Çiğdem

Berceste dedi ki...

Hintliyi bilemedim Cigdem. Kitabi ben Ingiltere'de iken almistim. Ama Amazon'dan bulmak mumkun. Rick Stein'in uzmanlik alani balik zaten :) Web sitesi bu http://www.rickstein.com/ Esas yasadigi sehirde balik lokantasi var :) Ama ben dunya yemekleri icin ciktigi turlari, yemekleri Ingiltere sartlarina gore uygulayisini seviyorum.

Aritma konusuna gelince, ben onu da dogru bulmuyorum. Cunku eve gelene dek gectigi yollar, asbest iceren borular, plastik borular vs vs guvenli degil. Su analizi evinin muslugundan alinan su ile yapilmali. Onun icindekilere bakilmali. Aritma cihazlarinda da polimer recine, karbon filtre gibi seyler var. Onlarin masumiyeti de tartisilir. Aritma kaplari genelde ya plastikten ya polikarbonattan. Yani kas yaparken goz cikartmayalim! Aritma cihazcilari zengin etmek yerine cam damacanamizin pesine duselim! Benim kisisel gorusum bu.

Oglak Kizlari dedi ki...

Berceste,

Şu cümlene canıgönülden katılıyorum;

Ama ben dunya yemekleri icin ciktigi turlari, yemekleri Ingiltere sartlarina gore uygulayisini seviyorum.

Cam damacana, mantıklı. Sn. Ciner Adapazarındaki yatırımını doğru yapıyor yani.

Anjum için; http://www.anjumanand.co.uk/ bakabilirsin.


Öperim.
Bilgili anne Çiğdem

annesiningülü dedi ki...

haberdar edicem canım ;)

hintcevizi dedi ki...

Pino Pınar Büyükgüral değil mi , daha önce blogumda resimlediği iki kitabı yazmıştım, birde blogu olduğunu öğrendim.
Ruhum çocuk benim.:) Meraklı Minik ve Bilim Çocuk dergisini ilk çıktığı günden beri hep takip etmeye çalışıyorum,ilk sayılarının elimde olması büyük mutluluk veriyor bana.

Berceste dedi ki...

Himm bu hatunla ben yeni, senin sayende tanismis oldum :)

Cam damacana ciksin, ilk musterisi ben olacagim :D

Bugun Kemerburgaz tarafinda idik. Fatih cesmesi varmis, insanlar basinda dizi dizi ama hepsinin elinde tek kullanimlik PET siseler, kimbilir kacinci kullaniminda!

mine dedi ki...

beline ve öksürüklere acil şifalar diliyorum, ufak tefek pürüzlere rağmen günler şeker şerbet geçiyor : ) bu arada 6 lira bilet sinema harika ...

Oglak Kizlari dedi ki...

Bahar,

Bekliyorum.

Berceste,

Güney e doğumgünü hediyesi aldım o kitaplardan sağol.

Offf off ya bana ne demeli, kettle denen aletle suları ısıtıp ısıtıp içiduk biz. :-( cam arıyorum.


Hintcevizi,

Iyiki varsın.

Mine,

Şeker gibi bilet fiyatı valla.