23 Ağustos 2011 Salı

Sakız macunlu kurabiye

Merhaba,

Evvet Yaprak ın getirdiği sakız macunu ile bunu da yaptım. Sevenlerimin dikkatine sunarım;
Bora cım senin de ayaklarına sağlık.




Bunu da derken ilki Belgin bize geldiğinde yaptığımız sakızlı kek ti. Park ta dağıttık, pek beğenildi. Yılmaz baba Vişneli den sonra Sakız lı keki de denedimi acaba. Park ta benim İzmir li olduğumu düşünmüşler, hayır, hayır sadece sakız macunu kutusu bitene kadar İzmir liyim, yoksa has be has Malatya lıyım dedim. Çırmıktı lıyım dedim. Yeni adı Yeşilyurt.  Bi de has be has Hassikgiller denim dedim. Bilen çıkmadı.

Sakızlı kek tarifi buradan; http://www.pelince.com/2010/08/sakzl-kek.html
Sağol Pelince.

Kek i yaptık beğendik ama sakız tadı eser geliyordu. Dedik ki şu tarifi yapalım; Çok güzel oldu ama kurabiyeye koyulan pudra şekerini yarı yarıya azaltmanızı öneririm. Yoksa çok tatlı oluyor.


Buyrun link;
http://www.rumma.org/yemekler/kurabiyeler/sakiz-macunlu-kurabiye.html
Sağol Rumma.




Edaaaa sesin çıkmıyor bu aralar. Ramazan bitiyor, nasılsın?
Ömka ya selam, yola devam.
Ada, Şimşek Mc Queen i beğenmiş, babası beğenmemiş. O günden kalanlar, çok güzel bir kitap ve ayakkabı.Burger dan oyuncak v.s.

Ayakkabı ya bayıldım. ışıklar yanıyor, Ada yürüdükçe.(104 Tl)  Kitap ise tam Ada lık, bayağı bir vakit geçiriyor. ( 40 Tl), Oyuncak hamster Burger King ten. Evet, maalesef yemişler, neyse arada olacak o kadar diyoruz. Birde o sefil haribolardan yemiş. Aman bir keyifli anlatıyor sormayın. Oysa ben o noktalara gittiğimizde sadece 3-4 tane ve en azından çukulatalı olanlardan almasına izin veriyordum. Artık, tutturacağı birşey daha oldu. :-)  Önce kızdım sonra Anneannesinin, Büyükannesinin ve Büyükbabasının verdiği harçlıklar iyi yerlere gitti dedim, sonra daKış ın yüzme parası ayırıyordum ben Ada ya dedim. En sonunda da hayırlı olsun kızıma dedim. Konu tatlıya bağlandı yani. Büyük aileye teşekkürlerimizi borç biliriz efem. keselerine bereket.








Dün akşam bulaşık yıkarken bir baktım, deniz den bir yangın söndürme uçağı yükseliyor ve bir helikopter altında o top gibi aparatla deniz e doğru gidiyor. Eyvah Şile yanıyor dedim, Cem çok uzak yahu, buraya niye gelsinler dedi, Belgrad ormanları dedim; kendim cevapladım, hayır çok uzak, neresi neresi diye acıyla biraz dolaştım evin içinde sonra hemen bilgisayarı açtım ve acı gerçek; Maltepe, Fındıklı. Orada Golden Country e gidiyorduk, çok güzel ve ormanlıktı. Dün de rüzgar çok sertti. Offffff..offff. Kalan son yeşilliklerden.
Çok üzülüyorum ve her şehir içinde bir yeşillik ziyaret ettiğimizde, diyoruzki; iyi bakın gelecek sefer burada olmayabilir bu ağaçlar!!!. Özellikle Ada lar,çok iyi korunmalı ama maalesef. Kötü düşünmeyelim diyorum ama birde gerçekler var tabi.

Dün akşam Selim ler bizi ziyaret etti. Ayaklarına sağlık. Ada onların sayesinde kucağımda uyudu. Ne özlemişim kucağımda uyumasını. Kızım benim. Bu demektirki, benim annem de beni böyle seviyor ne güzel. Birkeresinde anneme sormuştum, annecim benim, sen de beni bööle seviyomusun?? cevap; dilin pabuç kadar olmadan önce evet. Çok güldüm çok. :-)

Dili pabuç anne Çiğdem





19 yorum:

sarımutfak-hande dedi ki...

ben de duydum helikopter seslerini ve çok üzüldüm son kalan yeşilliklerinde yanmasına :((
orman yakanların elleri kırılsın inşallah
sakız macununu severim kurabiyelerde güzel olmuştur eminim ellerine sağlık canım
sevgiyle kal...

Karyatid dedi ki...

"Dilin pabuç kadar olmadan önce evet"
pek güldüm :)

annesiningülü dedi ki...

duydum orman yangınını haberlerde :( çok üzüldük, olmasa keşke :(

Deli Anne dedi ki...

sakızlı herşeye çıldıyorummmm

ve yangın içim acıyorr.. okumadım, haberlere kulaklarımı tıkadım:(

mine dedi ki...

dilin pabuç kadar olmadan evet : )))) bayıldım öteyandan kimbilir neden yakıyorlar son yeşillikleri insanın içi cızzz ediyor...

mine dedi ki...

ya sahi sakızlı macunu ben de çok merak ediyorum bulursam deneyeceğim inşallah : )

Adsız dedi ki...

çigdem mailde okudugum halde o kadar hosuma gittiki yazdıkların buraya girdim yorum için lakabınızı yazmışsın ya bırde pabuç kadar dil demiş ya annen ay cok güldüm ya:)) allah da senı güldürsün canım... hem sakızlı keki hemde sakızlı kurabıyeyi yyen biri olarak tercihim kekten yana bi daha isterim bi daha:)) becerikli hemşerim benim acaba biz malatyalılar hepmi böyle becerikliyiz acaba??? AYŞEGÜLL

rumma dedi ki...

Merhaba yangını ben Yalovadan gördüm hatta fotoğrafta çekmiştim..Çok yazık olmuş.

Kurabiyeleri beğenmenize sevindim. yayılmaması gerekirdi..:)) Fırını ısıtmadınız mı acaba..:)

Ellerinize sağlık, sevgiler

Oglak Kizlari dedi ki...

Hande,

10 hektar gitmiş yaw.
Seferihisarda da 60 hektar.
Agustos, yangın ayı zaten. Of.

Beklerim.
Buyrun yiyin, daha var.

davetkar anne Çiğdem

Oglak Kizlari dedi ki...

Sayın,

kardeşim, gülmeyiniz, bu sizin için de geçerli. ehiii..

Kıskanç bala Çiğdem

Oglak Kizlari dedi ki...

Baharr,

Keşke ne bırakacağız biz bu kızlara.

endişeli anne Çiğdem

Oglak Kizlari dedi ki...

Mümine,

Sen de gel sakıza.
Biz kutuyu yarıladık valla.

Yangın ah yangınlar olmasa.

Sakızcı anne Çiğdem

Oglak Kizlari dedi ki...

Mine cim,

Eğitimsizlik. Dikkatsizlik. Düşüncesizlik bence hepsi birleşiyor.

Dün parkta bir baba yada amca çocuguna çimenlere nasıl sümküreceğini, işaretlerle anlatıyordu. Bakamadık bile.

Eğitim veriyor adam!!!

Herşeye müdahale etmek isteyen anne Çiğdem

Oglak Kizlari dedi ki...

Mine cim,

Bu arada, sırayla gidiyorum ya iki yorum yaptığını yeni gördüm.

Sakız ı bize genelde Ada lara gidenve şu an Yunancayı sökmeye çalışan arkadaşımız Bora getiriyor.
Sağolsun.

Sen de böyle birini bulabilirsin. Yada ben inşallah bir aksilik olmazsa aliimmi bulursam.Bayramda Ayvalık da olacağım???

Ismarlama anne Çiğdem

Oglak Kizlari dedi ki...

Mine cim,

Bu arada, sırayla gidiyorum ya iki yorum yaptığını yeni gördüm.

Sakız ı bize genelde Ada lara gidenve şu an Yunancayı sökmeye çalışan arkadaşımız Bora getiriyor.
Sağolsun.

Sen de böyle birini bulabilirsin. Yada ben inşallah bir aksilik olmazsa aliimmi bulursam.Bayramda Ayvalık da olacağım???

Ismarlama anne Çiğdem

Oglak Kizlari dedi ki...

Ayşegül üm sen var ya sen büyüksün.
Yorumun için teşekkür ederim.
Yaparız sakızlı kek bidaha nolcek.
Eh ah biraz kışlıklarında hazırlanıyor daha ne olsun.

En büyük Malatya lılar başka büyük yok.

hemşerih anne Çiğdem.

Oglak Kizlari dedi ki...

Rumma,
Yalova dan mı görüldü. Biz buradayız, ama tabi parktaki ağaçlar ve bloklar oarayı görmemizi engelliyor. Akşam evden dürbünle baktım ama ( allahtan) sadece itfaiye arabaları gözüküyordu.
Bidaaa olmaz inşallah.Şehre yakın piknik alanıydı orası yazık:-(

Ben biraz bastırım koydum avucumda. yoksa yayılmadılar. ustası sensin o ayrı.

Acemi anne Çiğdem

rumma dedi ki...

http://imageshack.us/photo/my-images/600/dsc08421qo.jpg/

Yalovadan bu şekilde göründü..:)
Adres çubuğuna yapıştırın ..

Oglak Kizlari dedi ki...

Rumma,

Teşekkür ederim. Üzücü bir görüntü ve hava ne kadar açık.

Rüzgar vardı tabi, talihsizlik.

Doğasever anne Çiğdem