10 Ağustos 2011 Çarşamba

Fasulye Çorbası








































Merhaba,

Ada yı okula bıraktım, evdeki işleri hallettim ve dooru havuza, gözlüğünü denerken ve dalmaya korkarken Ada ya destek olmaya. Amma keşke gitmeseydim, beni görünce başladı ağlamaya ve havuzdan çıkmaya çalıştı. Ben hemen gönderildim ama kız havuzdan çıkmış ardımdan. Tüh.. tüh...

Havuzda öyle şekerler ki.

Bir ara öğretmen bırakınca .50 cm yüzdümü ne :-)

Oradan çıktım, Çarşamba pazarına uğradım. Fesleğen buldum ve hemen bir demet aldım. Ada ya koklattım, anne sen buna limon sıktın, o yüzden öyle kokuyor değilmi diyor. Demedi 1Tl. Kızımın da bu habitatı öğrenmesine bayılıyorum.

Biraz fasülye, biber, domates ( 1 kilo, belki güzel çıkar diye. 1 Tl), barbunya ( kızım yardım etti ayıklamaya bargunyayı.) Resim 2

Fasülye çorbası yaptım. Tarif Sultan dan. Buyrunuz, K alan fasülye de kızıma kışlık bir porsiyon konserve oldu. Resim 1.

Malzemeler;

Taze fasulye 250 gr.
Bir kaşık tereyağ ( ben zeytinyağı kullandım.)
Bir domates
Bir yumurta ve bir kaşık un
Bir bardak yoğurt, dört bardak su
Tuz
Seker

Yapilışı;

Fasülyeleri kılçıkları olmasın diye her iki tarafını alarak, minik minik doğradım. Rendelediğim domatesi, yağ ile tavaya koydum ve üzerine düdüklüde haşladığım fasülyeleri ve dört bardak su ekleyerek 20-25 dk pişirdim. Sonra un, yumurta ve yoğurdu güzelce çırptım. Tavadan aldığım sıcak suyu sosa kattım ve biraz karıştırdıktan sonra tekrar tavaya ekledim. Bi taşım kaynattım ve bızzzt yaptım. Tuz ekledim. Diyeceksiniz ki şekeri ne yaptın? Hemmen söyliyim; domatesler çok lezzetsiz olduğu için; bir tatlı kaşığı domata ekliyorum. Maalesef.

Sultan a teşekkürler. link,

http://sultanyemektarifleri.blogspot.com/

Sabah ta şeftalili kek yaptım. Güzel oldu. Yalnız bence üstü biraz daha pişse iyi olurdu ama o nasıl olacak bilemedim. ( öğleden sonra yediğim dilimden çok memnun kaldım) Kalıbın altına yaydığım yağlı kağıdı tamamen unuttum. Bu sebeple keki çevirdiğimde, yuh hiç pişmemiş dedim ama sonradan uyandım. O anki şeftali kokusu mükemmeldi doğrusu. Resim;



Tarife ,

http://www.pelinchef.com/2011/08/seftalili-alt-ust-kek.html

Yukarıda ki linkten ulaşabilirsiniz. Bu güzel resim de Pelin in blog undan.
Ben sıvıyağ kullandım. Pudra şekeri de Cem sevmiyo diye serpmedim.
Bir dilimde götürdüm, güzel olmuş. Sizene ki sabah adım mımı yaptım.
Resim 4 ve 5

Ada kızın tırnaklarını kestim. Bir kavga bir kıyamet sormayın. Kız baabbaaa diye ağlıyor. Niye baba diyorsun diyincede, babam hiç canımı acıtmıyor diyor iyimi. Sinir oluyorum yaw. Neredeyse 5 yaşında ama hala tırnakları kesilirken problem yaşıyoruz.

Bu arada yemek savaşını o kazandı. Pestolu tavuk çok güzel yiyeyim dedi ve yemek zamanına kadar sabredemedim. DAYANAMADIM. Offff yenildim. Kötü oldu bu, kötü. Pesto soslu tavuk mükemmel oldu. Sağol Pelin. Canavarsın. Gölcük e selamlar.

* 4 adet tavuk göğsü ( küçük)
* 4 çorba kaşığı pesto sosu
* 4 çorba kaşığı labne peyniri ya da mascorpone peyniri
* 2-3 çorba kaşığı galeta unu
* tuz


YAPILIŞI:

- Pesto sosu ve peyniri bir kasede karıştırın.

- Tavuk göğüslerini hafifçe tuzladıktan sonra fırın kabına alın.Ortalarına keskin bir bıçakla bir cep açın.

- Pesto sosuyla hazırladığınız karışımı ceplerin içine doldurun.

- Tavukların üzerine galeta ununu sepiştirip önceden ısıtılmış fırında 180 derecede tavuklar kızarana kadar pişirin.

- Dilerseniz servis yaparken tavukların üzerine parmesan peyniri ya da kaşar peyniri rendesi serpebilirsiniz.

KAYNAK: http://www.bbcgoodfood.com/

Ve ltf, ama lütfen pelin Chef i ziyaret EDINIZ.

http://www.pelinchef.com/

Resim 3. Tabi Pelin chef in resimleri çok daha güzel. Lezzet yerinde. Ada kız bile ıhmm diye yedi.


Bu hamaratlık sonucu Barış Manço Park ına gidemedik. Çok rüzgar var falan dedik.

Hamarat anne Çiğdem














6 yorum:

Deli Anne dedi ki...

evet olay (diyet) bitmiş besbelli o kekle.. nefis görünüyor Çiğdemim

Pelin dedi ki...

Çiğdemciğim,

Ne çok şey yapmışsın, ben tembelliğimden utandım:)) Ellerine sağlık çorba da hoşuma gitti.
Kek için bir tavsiyem daha olabilir mi? Pişerken biraz sorun yaşadın galiba. Ben heryeri eşit pişmeyen kekler için (genellikle kalıptan kaynaklanan sorunlar oluyor)şöyle bir yöntem uyguluyorum. Kalıbın üzerini alimünyum folyo ile kapatıp öyle fırına veriyorum sonra bir 25 dakika piştikten sonra folyoyu alıp bir 10-15 dakika daha pişiriyorum.
O zaman hem daha güzel kabarıyor hem de daha yumuşak oluyor. Bir de borcamda pişen keklerin altı daha geç kızarıyor.

Bu arada güzel youmların için çok teşekkür ederim.
Görüşmek dileğiyle
Sevgiler

Oglak Kizlari dedi ki...

Mümine,

Aslında dikkat ediyorum. Dikkat etmessem ipin ucu kaçıyor. Dikkat etmek dediğim normal insanlar gibi yemeğe çalışıyorum.:-)

Acı gerçek bu maalesef.
Ama hersabah ''adım'' aletine devam ediyorum. 100 kg olmamamı o sağlıyor.

Kek de çok güzeldi.

Senden ne alem.

Diyet düşmanı iradesiz anne Çiğdem

Oglak Kizlari dedi ki...

Pelin cim,

Tüyolar için teşekkür ederim.
Bu keki çeşitli meyvelerle yapacağım çünkü çok güzel oldu. Önce pişmedi zannettim ama formu cheesecake gibi olunca beğendim.
Cem ve Adada beğendi. oh.

Dün çok hamarattım evet. Ama ne oldu Cem pesto soslu tavuğu beğenmedi. :)

Allahtan ada beğendi.

Hala hamarat anne Çiğdem

mine dedi ki...

amanın bu anne pek hamarat oradan oraya... bu arada yerim ben annesine yardım eden tatlı Ada kızımı maşallah ayrıca hemen ziyaret ediyorum pelinin sayfasını bir merak bir merak
sevgiler canım ...

Oglak Kizlari dedi ki...

Mine cim,

Ada pek sever mutfağı. Bayılıyor unları felan karıştırmaya.

Evvet ziyaret et ltf. Deha.. deha..

Hazine avcısı Çiğdem