16 Ağustos 2011 Salı

Denizden gelen Çupra, leziz sofra, Geçtiğimiz Cumartesi hatırası.

Merhaba,

Şimdi birinci resim e bakın ve sonra ikinci resime. Sunum denen ve bende zerre yeteneği olmayan şey budur dimi. Ellerine sağlık Kübra. Bir de önceden marine etmişler, hiç tuz atmadık, aynen Hakan ın yediği Kılış balığı gidi eti kendinden tuzluydu. Roka lar süper lezizidi. Mücver bir harikaydı, masadaki bazı şeylerin tadına bile bakamadık. Dönüşte yürüyerek eve gittik ama en az bir on tur daha atmamız lazımdı. O kadar yedik. Keseneze bereket yaw.



Bu arada kocamın da benim gibi küçüklüğünde annesinin yaptığı mücver i çok severek yediğini öğrendim. E bende çok severdim, annem kabak dolması yaptığında, kabağın içinden mutlaka ertesi öğüne mücver de yapardı. Bende koca bir ekmeğin arasına mücveri koyar. - O zaman bile kepek ekmek alırdım fırından - ve afiyetle yerdim.  Bizim evde mücver pişmeyişinin sebebi, kabak içi olmayışıydı.

Kübra dediki, ee kabağı rendeleeee ille içini kullanman gerekmiyor. Hadi yaaa dedim ve yaptım. Çok güzel oldu. Elime sağlık. Kübra cım seninde tarifine sağlık.

Tarif,

3 kabak rendelenir, 3 yumurta içine kırılır, 3 kaşık un elenir ( ben 8 kaşık ekledim ) istediğiniz kadar maydanoz, dereotu, karabiber, tuz, taze ve kurutulmuş nane, kırmızı pul biber  ve taze soğan eklenir. Karıştırılır ve kaşıkla kızgın yağa dökülerek kızartılır. Ben ilk partiyi bayağı kalın yaptım, içleri pişmemişti. Siz yapmayın. benim ikinci partide yaptığım kepçe ile tavaya  azıcık azıcık dökün süper oluyorlar. Aynı eskiden annemin yaptığı gibi kıtır kıtır. Bu arada Kuşadası' nda annemler. Bugün de deniz süt limanmış. Ohhh bizim yerimizede girin denize. Selamlar.






 Bir de annem derdiki, kızım gel beni seyret yemek yaparken, yapma ama seyret. Ben de sıkılırdım, aman anne derdim. Fakat ne kadar haklıymış, insan yemek yaparken hatırlayıveriyor yöntemi, herşeyi. sağol anneciğim.


Hadi ben gittim. Belgin in getirdiği Türk filmini seyretmeye. Aaaa bu arada '' incir reçeli '' filmini syrettim ve çok beğendim.

Aceleci anne Çiğdem



 

4 yorum:

mine dedi ki...

ay ay ay aklım kaldı nefis balıklarda sunumu falan boşverip balıklama dalasım geldi balıklara : )

Oglak Kizlari dedi ki...

Mine cim,

Tam bizde onu yaptık valla.

Açgözlü anne Çiğdem

hintcevizi dedi ki...

Balıkların görüntüsüne bittim, en sevdiğim balıklardan biridir Çupra.

Oglak Kizlari dedi ki...

Hintcevizi,

Levrek e ne demeli.

Oda çok güzel bir balık.

Balıksever anne Çiğdem