7 Temmuz 2011 Perşembe

Özgürlük Parkı ve Yorgunluk
























































Merhaba,

Gündem kalabalık. Yorgunluk var bünyede. Bir sütlü ( Aysun sütü tabiki ) kahve aldım oturdum biraz. Daha yapılacak birsürü iş var. Arada kardeşimin işinide halledemedim. O da aradan çıksaydı, kendimi süper ilan edecektim.

Sabah adım ve pilates yapıldı. Artık Ada kız da bana pilates de eşlik ediyor. Hatta artık kendi ortamınıda oluşturuyor. Bakınız kısa film.

Çarşamba pazarından bayağı bir sebze, meyve almıştım bu hafta. Bilmediğim ''kuzu kulağı'' diye bir ot da aldım bu sefer. Salatalarda kullan iyi olur abla dedi. Kullandım. Biraz ekşimtrak bir tat. Tek olarak belki biraz nahoş olur ama benim yaptığım salatada birçok ot vardı o sebeple damağa pek ekşiliği vurmadı sanırım. Resim 1 ve 2

Internet te biraz araştırdım, Kuzu kulağının diğer adları; Ebemekşisi, Ekşilik, Ekşimik. Daha isminden bile ne olduğu anlaşıldı. Turşu otu da deniyormuş. Acaba turşu kurarken mi yararlanılıyor acaba?? Portakal ağacında, Hatice hnm da güzel bir tarif vermiş, bir ara denemeli.

Portakal ağacında ise şu bilgiler var;
http://www.portakalagaci.com/oburcuk/2005/06/isve_kftesi_kuz.html

Pazardan kardeşimle yeşillik alırken yanımızdaki hanımın "Bu otlar ne?" sorusuna pazarcı "Kuzukulağı!" diye cevap vermişti. "Ben bu kuzukulağı otunu nerden duydum?" diye düşünürken "bir demet de ondan alayım" dedim. Eve gelince aklıma Dilek'te gördüğüm tarif geldi. Tarifin yorumlarında Donna'nın ve Dilek'in yaptığı önerileri dinleyerek kuzukulağı otunu zeytinyağı+limon+sarımsak sosu ile karıştırıp ceviz ve kurutulmuş domateslerle servis yaptım. Sonuç; leziz! Teşekkürler Dilek ve Donna Quijote!

Ender Saraç ise şu bilgileri vermiş;

Kuzu Kulağı Hakkında Genel Bilgiler

Kuzu Kulağı yurdumuzun hemen her yerinde yetişmekte şifa deposu olan bir bitkidir. Çoğunlukla Tokat ve çevresinde yetişir. Nemli havalar, killi ve kumlu olan toprağı severler. Tarla, çayır, meralar ile ağaç gölgeleri yetiştiği yerlerdir. Ekşi ve mayhoş tadıyla Kuzu Kulağı bahar mevsiminde yetişmektedir. Çiçeğe geçmeden toplanması gerekir. Kuzu Kulağında C vitamini bolca bulunur. Çiğ olarak ya da salatalar ve çorbalarda kullanılabilir.

Kuzu Kulağı yaprakları ile hazırlanan lapa ile çıbanlar olgunlaştırılarak tedavi edilir.

Bak yine nerelere geldik. Sizi bilmem ama ben planlı yazmıyorum. Evet bir fikirle oturuyorum bilgisayarın başına amma gerisi anlık veya resimlerden esinlenerek geliyor.

Yorgunluk, evet, her akşam Özgürlük Park ına gidiyoruz ya, yoruldum yaw. Geç yat, erken kalk.
Ada kız artık haftada üç gün havuz a gidiyor. Oda perişan ve uykusuz. Amma sanat tan ödün yok. Ne kaldıki şunun şurasında. 10 Temmuz son.

Hem oyunları seyrederken birçok şarkıyı bende otomatik olarak söylüyorum. Ada kız ben yemek pişirirken; annecim sen sıkılırsın sana müzik çalayım der ve daha önce gittiğimiz ve cd aldığımız oyunların müziklerini çalar. Aman ne detone sesler. Ama hepsi güzel genelde. Dün akşam gittiğimiz '' Oyuncaklar'' oyunu içlerinde en beğendiğim hikaye ve müziklere sahip olandı. Yine çok zevkle ve neşeyle seyrettik. Canan ve Nil, Yasemin ve Beliz daimi katılımcılar, dün Eda ve Ömer Kaan da bize eşlik etti. Kızım zıpladı ama Ömka pek bir yorgundu, kıza pas vermedi. Bir boylanmış maşallah. Resim 4 ve 5

Çıkışta yine iki tur tren sefası. Sağolsun Yasemin, başı döndü ama yılmadı dört tur döndü bizim cadı kızlarla. Resim 3 ve aşağıdaki filmlerden bir tanesi.

Bugün; bamya ve pilav var menumuzde. Bamya yı pişirmeden önce limonlu suda beklettim ve kuruladıktan sonra kızarttım. Bozcaada da bir teyzem tiyo vermişti. Denedim, keserken ve kızartırken aman bir sümüklendiki sormayın, eyvah dedim ama pişince süper oldu diyebilirim.

Buyrun tarifi;

Malzemeler;

Yarım kilo bamya ( ayıklayın, limonlu suda bekletin ve kızartın)
2 büyük domates
1 orta boy kuru soğan.
4-5 diş sarımsak
Zeytinyağı ( yada sıvıyağ)
Tuz
Yarım limon suyu

Tencereye yemeklik doğranmış soğanı, sarımsağı, yağı,kızarmış bamyayı ve rendelenmiş domatesi koyup 10 dk kapağı kapalı pişirelim. Sonra bir bardak sıcak su ve yarım limon suyunu ve tuzunu ekleyip 20 dk daha pişirelim ( artık zaman ayarlayıcım var ya. O çalınca Cem kimo diyor, artık Ada da kimooo diye başlıyor)

Valla ben pişirdim ama çok da beğendim. Yalnız ayıklarken bir ara yahu bu yarım kilomuydu demedim değil. Bir çeşit terapi diyip öyle ayıklayın yoksa fena oluyor hal. Kilosu 8 Tl ydi bizim pazarda. Resim 7

Yine, fesleğen almıştım bir demet. Onu da pesto sos yaptım. Bakınız tarif;

Bir demet fesleğen in ( mavimtrak olanlar, yoksa reyhan mı deniyor) yapraklarını, karıştırıcıya koydum, 4 paket 15 gr lık, dolamalık fıstığı da ekledim. 7-8 diş koca sarımsak ve tuz ekledim. Karıştırdım ve ara ara durarak yarım bardak zeytinyağımı peyder pey ekledim. İsteyenler Parmesan peyniri de ekleyebilirler. Sonra da Eti, Form un üstüne sürüp yedim. Süperdi. Bir sarella kavanozu fesleğenim oldu. Makarnalarda denemek için dört gözle bekliyorum ve bu otun zamanı iken birkaç kavanoz daha yapmak istiyorum. Sipariş alınır :-) Kavanozu 15 Tl. Bu arada bana karşı ödemeli Bergama veya Ayvalık tarafından bu sezonun Çam Fıstığından gönderebilecek olan var mı. Kilosu 35-40 Tl civarı idi yanlış hatırlamıyorsam. ( yönlendirmiş de olmayayım) Resim 6

Yarın Hatice hnm gelecek. Sefil ve çok zehirli karınca ilacınıda temizledim bugün. Üstünede çamaşır suyu, lavabo altı dolabım tekrar kullanımda. Bugün süt te geldi. Komşum Bahar dan aldığım doğal maya ile mayaladım yoğurdumu bakalım. Edaaaa kulakların çınlasın. Tutarsa sanada maya ayarlarım.

Sezonun ilk karpuz unu yedik. Süper ama üst kısımları alt tarafları tatsız dı !!!!!!

Kayısılar sert ve leziz. Süper. Kirazlar yemede yanında yat. Bahçede ki erikler, erik ekşisi yapsam. Ha gayret Çiğdem.

Çamaşır, çamaşırı söylemeyi unuttum. Yaprak a bir arkadaşının düğününde verilen çam fıstığı ağacını da ektim. Bakalım tutacakmı. Balkon daki fazla akşam sefalarınıda, bahçeye dikmek lazım.

Ada da inadına hep pislik yaptı bugün. Ceviz leri salonun ortasında kırıp yedi, kabuklar hala orada duruyor vallahi.

Off ben yoruldum.
Yoğun anne Çiğdem
Özür dilerim kardeşim.











2 yorum:

Karyatid dedi ki...

Kardeşim, Senin kardeşin raketini turnuva maçı öncesi evde unutup çıkıyorsa, kendi başının çaresine bakmayı da bilmeli.. Öyle değil mi?Yaşasın motokuryeler:)

Süpersonic anne, ev kadını, gurme ahçı kardeşim benim ,seviyorum huleyn seni..

Ada Karal'ı bu akşam ben götüreyim tiyatroya, yarın akşam da ben götüreyim tamam mı:)
Sen dinlen biraz...
Yaprak
Kaçak teyze:)

Oglak Kizlari dedi ki...

Teyzesi,

mersi. Kardeşim işte. Yapamadık Ada ya bi kardeş. Neyse yeğen gelir inşallah.

Yarın akşam götür kardeşim. Cumartesi akşamı yani. Istiyosan Pazar da götür hani '' over '' olmassa.

Sevinçli kardeş Çiğdem